عصر خودرو

میرصانعی با اشاره به توسعه بازار مالی بورس کالا:

رویای دیروز تالار نقره ای، تعبیر شد

عصر بازار- در سال های ابتدایی فعالیت بورس کالا اینکه روزی ارزش بازار مالی این بورس از معاملات فیزیکی فراتر رود به یک رویا شبیه بود، اما امروز شاهد تحقق این اتفاق مهم در تالار نقره ای هستیم.

رویای دیروز تالار نقره ای، تعبیر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به ابزارهای مالی بورس کالا اشاره کرد و گفت: در بازارهای مالی اتفاقات و ابزارهای جدید نشانه پیشرفت آن بازار است به طوریکه سال گذشته شاهد راه اندازی قراردادهای آپشن، رونق معاملات آتی و همچنین در دهمین نمایشگاه بورس شاهد راه اندازی تالار مجازی معاملات مشتقه بودیم تا همه با خدمات جدید این  بازار مالی آشنا شوند.

    روح الله میرصانعی افزود: طراحی سامانه تالار مجازی برای معامله گران جذاب بوده و به طور حتم می تواند در رونق هر چه بیشتر معاملات مشتقه در بورس کالا اثر گذار باشد.

    وی راه اندازی بازار آتی ارز را نیز یکی از برنامه های آینده بورس کالا عنوان کرد و گفت: راه اندازی بازار آتی ارز به سیاست های بانک مرکزی برمی گردد اما طی ماه های گذشته مباحث گسترده ای در رابطه با این موضوع مطرح شد حتی راه اندازی این بازار در شورای عالی بورس نیز به تصویب رسیده و به نظر می رسد رفته رفته باید در انتظار آغاز بکار بازار مشتقه ارز بود.

    بورس کالا در مسیر بورس های جهانی

    دبیر کل کانون کارگزاران پیشی گرفتن ارزش بازار مشتقه بورس کالا از بازارهای فیزیکی طی سال ٩٥ را اتفاقی بزرگ و مثبت در مجموعه بازار سرمایه دانست و گفت: در سال های ابتدایی فعالیت بورس کالا اینکه روزی ارزش بازار مالی این بورس از معاملات فیزیکی فراتر رود به یک رویا شبیه بود اما امروز شاهد تحقق این اتفاق مهم در تالار نقره ای هستیم.

    میرصانعی در پایان گفت: اساسا در بورس های کالایی که در کشورهای پیشرفته  نیز وجود دارد عمده معاملات در بازارهای مالی و عموما در قراردادهای مشتقه مورد دادوستد قرار می گیرد و بخش کمی از حجم معاملات به قراردادهای فیزیکی اختصاص دارد که خوشبختانه بورس کالای ایران نیز در این حوزه مسیر بورس های معتبر جهانی قرار گرفته است.

    برچسب ها