عصر خودرو

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (۱۵)

مدیر اجرایی شرکت کوترا: صنعت داروسازی ایران پیشرفته است

عصر بازار: وقتی صحبت از نمایشگاه می‌شود، بی‌اختیار مجموعه‌ای از ماشین‌آلات سبک و سنگین، تجهیزات و ابزارهای مختلف در ذهن مجسم می‌شود. اما در نمایشگاه صنعت تهران چند شرکت دارویی و غذایی نیز حضور دارند.

مدیر اجرایی شرکت کوترا: صنعت داروسازی ایران پیشرفته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    شرکت داروسازی کوترا مالزی یکی از این شرکت‌هاست که برای شناسایی و یافتن فرصت‌های موجود در بازار داروی ایران به نمایشگاه صنعت تهران آمده است. مدیر اجرایی شرکت کوترا در گفت‌وگو با خبرنگار عصر بازار به ارائه دیدگاه‌های خود درباره نمایشگاه و اقتصاد ایران پرداخت.
    آقای تان پو هوات با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که به ایران می‌آید، گفت: این نمایشگاه بیشتر مربوط به شرکت‌های صنعتی است و ما داروساز هستیم. با این حال، این نمایشگاه را فرصت خوبی برای معرفی خود و شناسایی فرصت‌های موجود در بازار ایران می‌دانیم.
    مدیر اجرایی کوترا ادامه داد: البته ایران از نظر صنعت داروسازی دارای فناوری پیشرفته‌ای است و انواع مختلف دارو را تولید می‌کند. با این همه به دلیل وجود نقاط مشترک، امیدواریم بتوانیم روابط‌‌مان را در این زمینه گسترش دهیم. ایران و مالزی دو کشور مسلمان هستند که بر تولید و استفاده از محصولات حلال تاکید می‌کنند. ما هم داروهایمان را بر این اساس تولید می‌کنیم. در این زمینه می‌توانیم به تبادل اطلاعات و فناوری بپردازیم.
    تان پو هوات در معرفی شرکت کوترا گفت: شرکت ما 150 نوع داروی مختلف تولید و آنها را به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌کند. کوترا در چند کشور خاورمیانه شعبه دارد اما در ایران فعال نیست. کشور ایران از جمعیت بالایی برخوردارست که این ویژگی یک پتانسیل خوب و جذاب برای شرکت‌های خارجی به شمار می‌رود. در چند سال گذشته تحریم‌های غرب موجب قطع ارتباط ایران با دنیای خارج شده است. حالا که قرار است این تحریم‌ها برچیده شوند، می‌توان به بهبود شرایط در آینده نزدیک امیدوار بود.