عصر خودرو

حضور ٧٦ شرکت خارجی در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران

عصر بازار- سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران دوم و سوم اردیبهشت ماه با حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار می شود.

حضور ٧٦ شرکت خارجی در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، فرناز علوی در نشست خبری سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با اشاره به این که صنعت پتروشیمی صنعتی سرمایه بر و دانش محور است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش جذب همکاری و سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی، معرفی توانمندی‌های داخلی، تأمین فناوری‌های نو و سهولت دریافت تسهیلات مالی و پوشش‌های بیمه ای بین المللی است.

    وی افزود: فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در قالب توسعه قطب های جدید و پارک های پتروشیمی در ایران، نقش فناوری های نوین در توسعه آینده صنعت پتروشیمی و گسترش زنجیره های تولید، صنعت پتروشیمی و تعهدات محیط زیستی، رقابت پذیری خوراک‌های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی و خوراک‌های موجود در ایران و بررسی عوامل و پیشران های صنعت پتروشیمی در ایران و منطقه از محورهای این همایش هستند.

    مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران به برگزاری دوره گذشته این همایش در آستانه امضای برجام اشاره و تصریح کرد: دوازدهمین دوره این همایش بهترین فرصت برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ایران در پسابرجام بود و در فاصله مابین این ٢ دوره مذاکرات خوبی در این زمینه با شرکت های معتبر بین المللی انجام شد.

    علوی با بیان این که سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در دوم و سوم اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، ادامه داد: راه اندازی سایت این همایش به منظور اطلاع رسانی دقیق و سریع، تشکیل کمیته های اجرایی و معرفی همایش در داخل و خارج از کشور از جمله فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این همایش است که از نیمه دوم دی ماه ٩٥ آغاز شد.

    وی با اشاره به حضور ٣٨٥ شرکت داخلی و ٧٦ شرکت خارجی در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی گفت: 1360 ایرانی و 101 شرکت کننده خارجی از ١٨ کشور در این همایش حضور خواهند داشت.

    به گفته وی، شرکت کنندگان خارجی حاضر در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، از کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله فرانسه، انگلیس، دانمارک، آلمان، بلژیک، نروژ، هند، بحرین، لبنان، ترکیه، رومانی، سنگاپور، سوئیس، ژاپن و ... هستند.

    علوی یادآور شد: توتال فرانسه، هالدور تاپسو دانمارک، نورنر نروژ، آی سی آی اس سنگاپور، فروستال تاپسو آلمان، هانیول، نکسانت و جانسون متی انگلستان، گروه ایرلیکوئید فرانسه از جمله شرکت‌های حاضر در این همایش هستند.

    وی با اشاره به این که ٣٢ سخنران در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران سخنرانی خواهند کرد، ادامه داد: این همایش ١٢ سخنران کلیدی خواهد داشت؛ ١٢ سخنران داخلی و 30سخنران خارجی.

    مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برگزاری جلسه‌های تخصصی در این همایش اظهار کرد: این جلسه‌ها با رویکرد روندهای بازار و فناوری در صنعت پتروشیمی، خوراک‎‌های صنعت پتروشیمی در ایران و ظرفیت‎های توسعه، چشم انداز صنعت پتروشیمی در ایران و جهان، زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و توسعه‌های تکنولوژیکی صنعت پتروشیمی انجام می شوند.

    علوی با بیان این که ٢ نشست تخصصی «پروژه های پتروشیمی؛ سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی» و «فناوری‌های نوین؛ توسعه و انتقال تکنولوژی» در سیزدهمین همایش برگزار خواهد شد، گفت: یک انیستیتوی بلژیکی نیز کارگاه مدیریت ریسک و راهکارهای مقابله را برگزار خواهد کرد.

    مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران همچنین به نمایشگاه جانبی این همایش با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی برای معرفی توانمندی‌ها و تعاملات بیشتر با شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: تا به امروز ٢٧ شرکت برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

    برچسب ها