عصر خودرو

یزدانی:

۳۴۲۳ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید، ۵۴۰۰ طرح نیمه صنعتی با اعتبار ۲۲۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

۳۴۲۳ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی در نشست با مدیران صنایع در اتاق بازرگانی کاشان اظهار کرد: در این دوره 3423 واحد که تعطیل شده بودند در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند که فعالیت 1081 واحد آن مربوط به سال گذشته است.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: فعالیت این تعداد واحد صنعتی برای 76 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده که بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح رونق اقتصادی است.

    وی تصریح کرد: در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مقاومتی، چهار هزار میلیارد ریال بدهی شهرک‌های صنعتی کشور بابت جریمه پرداخت شد.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: عقد قرار داد برای بیش از 60 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان حمایت از سرمایه گذاری و امضای 130 سند همکاری با کشورهای مختلف از دیگر اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

    وی ادامه داد: 24 هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی در سال گذشته، به میزان 170 هزار میلیارد ریال تسیهلات دریافت کرده‌اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین مدت به 13 هزار و 280 بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی اعتباری حدود 95 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب پرداخت شد.

    یزدانی تاکید کرد: دولت یازدهم، به دنبال ظاهرسازی و تبلیغات رسانه‌ای عملکرد خود نبوده است و این در حالی است که برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی‌های گزارش‌هایی را علیه دولت منتشر می‌کنند که در عمل قابل اثبات نیست.

    وی تصریح کرد: اگر نشر یاس و نومیدی به نفع نظام و کشور نیست و باید با رعایت انصاف هم خوبی‌ها را بیان کردو هم نقص‌ها را تذکر داد.

    یزدانی افزود: توسعه اشتغال نیازمند فضای امید است و برای تحقق این هدف علاوه بر سرمایه گذار داخلی، صاحبان سرمایه از خارج کشور باید مایل به سرمایه گذاری در کشور ما شوند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاشان به لحاظ تعداد صنایع، ایجاد اشتغال و مقدار تولید کالا و صادرات نسبت به برخی مراکز استانهای کشور سرآمداست

    هم‌چنین، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: 38 خوشه صنعتی و کشاورزی در استان اصفهان فعالیت می کنندکه با برنامه ریزی انجام شده به زودی به 53 خوشه افزایش خواهد یافت.

    محمدجواد بگی افزود: به دلیل شهرت جهانی فرش دستبافت کاشان و تولید بیش از 70 درصد ماهیان زینتی کشور در این شهرستان، ایجاد خوشه‌های صنعتی، رونق این دو صنعت در منطقه کاشان را به دنبال دارد.

    برچسب ها