عصر خودرو

انتشار رتبه‌بندی ناشران بورس تهران از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی

عصر بازار- رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره دوازده‌ماهه منتهی به ۳۰/ ۱۲ / ۹۵ به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره دوازده‌ماهه منتهی به ۳۰ / ۰۹ / ۹۵ اعلام شد.

انتشار رتبه‌بندی ناشران بورس تهران از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با درج اطلاعیه ای در سامانه کدال، معیار و امتیاز رتبه بندی کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار را، اطلاع‌رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکاء و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه کرده است.

    معیار به ‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت (پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم اولیه و شش‌ماهه و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمانبندی پرداخت سود سهامداران) در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تاخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

    همچنین میزان نوسانات و تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و هم‌چنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکاء در این محاسبات می‌باشد.

    لازم به‌ذکر است؛ از آن‌جا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری براساس دستورالعمل‌های جدید، ملزم به ارائه پیش‌بینی درآمد هر سهم نمی باشند، لذا امتیاز مربوط به این شرکت ها به طور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته و اطلاعات مقایسه‌ای مربوط به این شرکت‌ها تنها نسبت به سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ ارائه شده ‌است.

    براساس این گزارش، از میان 301 شرکت مورد بررسی رتبه های اول تا سوم از لحاظ به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات ارسالی به بازرسی فنی و کنترل خوردگی-تکین کوی، داروسازی زهراوی و نیرو ترانس اختصاص یافته است.

    شرکت های پتروشیمی مبین، خدمات انفورماتیک، تولید مواد اولیه داروپخش، ایران دارو، دارو سازی امین، شهد و  تجارت الکترونیک پارسیان رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

    از سویی دیگر شرکت های کاشی نیلو، سیمان کارون، بانک پاسارگاد، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، کاشی و سرامیک حافظ، بانک ملت، بانک پارسیان، پالایش نفت تبریز، پلی اکریل ایران، کنتور سازی ایران، بانک صادرات و آلومراد به ترتیب در انتهای جدول رتبه بندی قرار دارند.

    همچنین از شرکت های هلدینگ مجموعه هایی همچون سرمایه گذاری صنعت نفت، گروه داوریی سبحان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری البرز و سرمایه گذاری آتیه دماوند رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

    این در حالی است که در میان شرکت های سرمایه گذاری مورد بررسی، شرکت های سرمایه گذاری بهمن، سرمایه گذاری توسعه ملی، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری توسعه صنعتی بهشهر و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران رتبه نخست تا پنجم را از آنِ خود کردند.

    برچسب ها