عصر خودرو

مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران خبر داد:

امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند

عصر بازار- بازار ایران بازار بسیار خوبی برای عرضه فرآورده های نفت ، گاز و پتروشیمی به بازارهای جهانی است.

امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی براتی مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران در حاشیه دومین کنفرانسLPG  شرکت آرگوس که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار داشت: نخستین سمینار در این زمینه که سال گذشته و پس از رفع تحریم ها برگزار و با استقبال بسیار خوب بین المللی روبرو شد ما را بر آن داشت که در دومین کنفرانس نیز مشارکت کرده و به تدریج تلاش کنیم تا سهم خود را از تجارت این فرآورده در جهان به دست آوریم.

    براتی در ادامه افزود: در این سمینارها که کلیه خریداران، فروشندگان، شرکت های کشتیرانی، بروکرها و ... حضور دارند، آنالیز بازار LPG در خاور دور و خاورمیانه انجام می شود و بر اساس این اطلاعات تحلیلی مذاکرات با کشورهای مختلفی در حال انجام است و به تفاهم هایی نیز دست یافته ایم.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اشاره به این که در حال حاضر، مسئولیت فروش LPG مخازن 4 و 5 پارس جنوبی و کل گوگردهای تولید شده در این منطقه بر عهده این شرکت است، تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس مذاکرات انجام شده در این زمینه، قرار است LPG کلیه فازهای پارس جنوبی، پالایشگاه گاز سرخون و قشم و فجر جم نیز برای فروش به شرکت بازرگانی گاز ایران سپرده شود.

    وی با بیان این که طی این مدت، جلسات بسیار خوبی با شرکت های بین المللی فعال در این عرصه انجام شده از امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند خبر داد و گفت: با این حال، قصد نداریم تا تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذاریم و در تلاش برای متنوع ساختن بازارهای هدف خود هستیم.

    گفتنی است، دومین کنفرانس LPG آرگوس از روز سه شنبه 29 فرورین ماه 96 در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرده و امروز با برگزاری پنل های تخصصی به کار خود پایان خواهد داد.

    برچسب ها