عصر خودرو

دیروز در بازار نقدی و آتی؛

سکه با اونس و دلار هم مسیر شد

عصر بازار- بهای دلار و اونس طی روز سه‌شنبه همزمان در مسیر کاهشی قرار گرفت و موجب افت بهای سکه در بازار نقدی و آتی شد.

سکه با اونس و دلار هم مسیر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته دلار 7 تومان کاهش یافت و به قیمت 3 هزار و 747 تومان رسید، این در شرایطی است که سکه تمام بهار آزادی نیز 3 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی قیمت یک میلیون و 224 هزار تومان ایستاد.

    به این ترتیب بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران نیز معاملات آتی روند نزولی در پیش گرفتند، به طوری که سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 230 هزار تومان، کاهش 0/39 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 264 هزار تومان افت 0/61 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 305 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/68 درصدی را تجربه کرد. از طرفی سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 347 هزار تومان معامله و با کاهش 0/72 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 387 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0/72درصدی رو به رو شد.

    همچنین معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به 7 هزار و 955 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 95 میلیارد ریال رسید .

    افت سکه در بازار نقدی

    در چهارمین روز هفته، طلای جهانی عمدتا در مسیر نزولی قرار داشت و سکه نیز با تبعیت از اونس گرایش بیشتری به کاهش قیمت نشان داد و در مقاطعی از روز حتی تا نقطه یک میلیون و 220 هزار تومان افت کرد. بخشی از معامله‌گران رفتار بازار سکه را طبیعی عنوان کردند و معتقدند عوامل کوتاه مدت تاثیری بر روند بهای سکه نخواهد گذاشت.

    برچسب ها