عصر خودرو

بهادر بیژنی:

تمامی ابزارهای مالی بازار سرمایه در کشور ما اسلامی است

هیاتی از وزارت اقتصاد و سازمان بورس به مالزی سفر می کنند

عصر بازار- جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل در حاشیه نهمین دوره همایش بازارهای مالی اسلامی گفت: طی چندسال اخیر بحث مالی اسلامی در تمام دنیا از اهمیت زیادی برخوردار بوده و درحال رشد است.

تمامی ابزارهای مالی بازار سرمایه در کشور ما اسلامی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهادر بیژنی عنوان کرد: باتوجه به اینکه در کشور ما تمامی ابزارها اسلامی هستند، سایر کشورها می توانند با شرکت در این همایش آموزش های لازم را دریافت کرده و با جدیدترین ابزارها آشنا شوند.همچنین می توانند از مطالبی که فقهای ما منتشر می کنند به عنوان الگو در بازارهای خود استفاده کنند.

    بیژنی درخصوص ارتباط ایران با دیگر کشورها درخصوص استفاده از ابزارهای مالی اسلامی گفت: ارتباط ایران با کشورهایی نظیر مالزی و اندونزی بسیار مطلوب است. درهمین زمینه طی هفته آینده هیاتی از وزارت اقتصاد و سازمان بورس به مالزی سفر می کنند و در خصوص اوراق بدهی دولتی گفتگو می کنند.

    وی افزود: تلاش ما این است که همکاری های خود را با کشورهای اسلامی افزایش دهیم و تا بتوانیم خواسته اصلی سرمایه گذاران درخصوص حلال بودن ابزارها را برآورده کنیم.

    به گفته بیژنی یکی دیگر از برنامه ها افزایش ارتباط بین فقهای کشورهاست و در آخرین تحولات هفته گذشته اعضای کمیته فقهی در مالزی جلسات متعدد داشتند که توانستیم تا حد قابل توجهی بورس اسلامی ایران را معرفی کنیم.

    وی در ادامه بیان کرد: قدم اول مذاکرات با مالزی درخصوص اوراق بدهی است که قرار است با نهادناظر این کشور جلسات متعددی برگزار شود.

    جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل گفت:بحث دوم با مقامات این کشور در خصوص بررسی بازار از نظر شریعت است. این مورد برای کشور ما الویت بسیاری دارد.

    بیژنی با اشاره به بازار مشترک سرمایه، گفت:طرح تاسیس بازار مشترک سرمایه در سازمان بورس اوراق بهادار در حال بررسی است. در این زمینه سازمان به مقامات اقتصادی کشور اعلام آمادگی کرد تا در آینده این بازار تاسیس شود.لازمه این موضوع نیز وحدت میان کمیته های فقهی است . اگر قرار باشد ابزارهای مختلف اسلامی در این بازارها استفاده شود نیاز به یک وحدت میان این بازارهاست.

    وی ادامه داد: بحث بازاریابی بازار سرمایه ایران یکی دیگر از موضوعات مهم است. بازار سرمایه ایران در نظر دارد که به سراغ کشورهای خارجی رفته و خدمات خود را معرفی کند. در این زمینه طی یکسال اخیر مذاکراتی با کشورهای آلمان و کره صورت گرفت.همچنین ما نیاز داریم برای جذب سرمایه گذار خارجی با نهادهای حقوقی دنیا نیز ارتباط مفید داشته باشیم تا بتوانیم امنیت بازار ایران را به خارجی ها ثابت کنیم.

    بیژنی در پایان عنوان کرد: جذب سرمایه گذار خارجی بعد از برجام دوبرابر شده است و پیش بینی می شود این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.

    برچسب ها