عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۸۳)

معاون اجرایی سازمان بورس: با توسعه استارتاپ‌ها، نمایشگاه اختصاصی فین استارز برگزار کنیم

عصر بازار- در دنیای امروز بدون حضور فناوری اطلاعات و تکنولوژی روز راهی برای توسعه و پیشرفت وجود ندارد و با درک این مطلب توسط مسئولان بازار سرمایه تصمیم به اعمال حمایت ویژه‌ای از شرکت‌های نوپا گرفته شد که یکی از این راهکارها برگزاری رویداد فین‌استارز است.

معاون اجرایی سازمان بورس: با توسعه استارتاپ‌ها، نمایشگاه اختصاصی فین استارز برگزار کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور در سالن اختصاصی فین‌استارز ضمن بیان این مطلب، در خصوص قرار گرفتن استارتاپ‌ها در کنار شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در رویداد فین‌استارز اظهار کرد: استارتاپ‌ها در دوران کنونی دارای اکوسیستمی هستند که اگر نتوانیم اجزای آن را کنار یکدیگر قرار دهیم به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

    سید احمد عراقچی وجود سایر بازیگران و اجزای این اکوسیستم در کنار استارتاپ‌ها را در رشد آن‌ها موثر دانست و گفت: اتفاق خوبی که در رویداد فین‌استارز 2017 شکل گرفت قرار گرفتن تمامی بازیگران حوزه‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها در کنار یکدیگر است و این امر به مخاطبان اجازه می‌دهد تمام اکوسیستم را در کنار هم نیز ببیند.

    وی نکته مهم را حرکت تمامی فعالان بازار سرمایه که در حوزه تولید اطلاعات حضور دارند، به سمت استانداردسازی بسترهای اطلاعات عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه ما باید به سمت اکوسیستم محورشدن حرکت کند که در این راستا، سازمان بورس نیز پیگیر موضوع است.

    معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار استقبال از این رویداد بزرگ مالی، دومین تجربه برگزاری آن را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: قطعا تا نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و مجموعه بازار سرمایه پتانسیل‌های زیادی از جنبه کسب‌و‌کار دارد و به حوزه IT و دانش‌آموختگان این حوزه بسیار نیازمند است. امیدواریم با فرهنگ‌سازی بیشتر شاهد حضور و رشد سریع‌تر آن‌ها باشیم و به نقطه‌ای دست یابیم که برای آن نمایشگاهی اختصاصی برگزار کنیم.

    وی در خاتمه سخنان خود به دغدغه اصلی استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری نوین اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم این اکوسیستم را تداوم دهیم و فضای نمود و ظهور تمامی ارکان و بازیگران این حوزه را کامل کنیم، به صورت خودکار این ارتباط برقرار خواهد شد و این دغدغه نیز مرتفع خواهد شد.

    برچسب ها