عصر خودرو

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی مطرح کرد:

فاز دوم سهام عدالت از امشب اجرا می‌شود

عصر بازار- سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری آزاداندیشی در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در خصوص سهام عدالت اظهار کرد: طرح سهام عدالت در دوره هشتم ریاست جمهوری پایه‌گذاری و در دوره‌های بعدی به مرحله اجرایی رسید.

فاز دوم سهام عدالت از امشب اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این طرح مبلغ یک میلیون تومان برای هر مشمول در نظر گرفته شده است البته برای این مهم هیچ‌گونه وجهی از افراد گرفته نمی‌شود. در همین راستا باید محلی برای تامین اعتبار این سهام در نظر گرفته می‌شد از این‌رو 60 شرکت سرمایه‌پذیر بخشی از سهام خود را به سهام عدالت اختصاص دادند.

    وی ادامه داد: در پایان هرسال سازمان خصوصی‌سازی سود را گرفته و به حساب خزانه واریز می‌کرد. بر این اساس پس از پایان دوره ده ساله، سازمان خصوصی‌سازی دست به انتشار صورت حساب مشمولین زد.
    سبحانی در ادامه به مشارکت مردم برای دیدن صورت حساب خود در سامانه اشاره و بیان کرد: مشارکت 53 درصدی مردم در سامانه اینترنتی، رکورد ارتباط بین جامعه هدف با یک سازمان دولتی در ایران یا حتی دنیا زده شد.
    مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص مشارکت مردم در ساماندهی سهام عدالت گفت: پس از آیین رونمایی از سهام عدالت در سالن اجلاس سران که ما پذیرای 49 میلیون نفر سهام‌دار بودیم، 26/5 میلیون نفر غیرتکراری به سامانه اینترنتی سهام عدالت مراجعه کردند.
    وی افزود: باتوجه به 2 میلیون سهام‌دار متوفی که توانایی حضور در سامانه برای وراث آنها در نظر گرفته نشد، مشارکت 53 درصدی مردم در سامانه اینترنتی، رکورد ارتباط بین جامعه هدف با یک سازمان دولتی در ایران یا حتی دنیا زده شد.
    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در ادامه به میزان مشارکت گروه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در میان گروه‌ها، روستائیان و عشایر با 70 درصد مشارکت بیشترین حضور در  سامانه را ثب کردند به دنبال آنها اعضا کمیته امداد و نهادهای حمایتی با 63 درصد، کارگران فصلی با 51 درصد و کارمندان و بازنشستگان دولتی با 31 درصد در این طرح ملی مشارکت کردند.
    وی در خصوص فاز دوم سهام عدالت افزود: از نیمه شب 30 فروردین‌ ماه 96 سهام عدالت وارد فاز جدیدی می‌شود. طی این مرحله سامانه اینترنی سهام عدالت از مشمولین خواستار شماره حساب دارای کد شبا گی‌شود. در نهایت پس از برگزاری مجمع شرکت‌ها و تقسیم سود و وارزیر آن به حساب خزانه، سازمان خصوصی سازی شروع به پرداخت سود سهام عدالت به مشمولین می‌شود.
    سبحانی تاکید کرد: برخلاف یارانه که به حساب سرپرست خانواده واریز می‌شود، سود سهام عدالت تنها به حساب خود مشمول واریز می‌شود.

    در ادامه نشست آزاداندیشی

    روح‌الله نجفی معاونت نظارت بر پولشویی سازمان بورس در پاسخ به سوالاتی که در آزاداندیشی مبنی بر چشم انداز سهام عدالت مطرح شد، گفت: در طرحی که سازمان خصوصی سازی تسلیم دولت گرده، پیشنهاد صندوق‌های قابل معامله در بورس داده شده است که امیدواریم با تصویب مجلس این طرح اجرایی شود.

    پس از آن اسماعیل مختاری دولت‌آبادی، مدیر کل سهام عدالت نیز به پاسخگویی سوالات پرداخت.
    وی در جواب اینکه چرا 7 پالایشگاه با بازده بالا را از سبد شرکت‌های سهام عدالت حذف و بجای آن دو پالایشگاه بدون صورت مالی را اضافه کرده‌اند گفت: همانطور که میدانید میانگین p به E پالایشگاه‌ها 17 در نظر گرفته می‌شود، در چنین شرایطی طبق بررسی‌های انجام شده P به E شرکت‌های سهام عدالت 12 است. با این حساب نمی‌توان گفت 7 شرکت پربازده حذف شده است. همچنین شایان ذکر است که سازمان خصوصی سازی در خصوص سهام عدالت به دولت بدهکار بود و باید آن را پرداخت می‌کرد. بنابراین حذف پالایشگاه‌ها به نفع سبر شرکت‌های سهام عدالت بود.

    برچسب ها