عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۸۱)

ویترین بازار سرمایه به کار خود پایان داد

عصر بازار- پرونده نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۷)، بسته شد. قبل از پایان نمایشگاه شاید بهترین فرصت برای ارزیابی نمایشگاه باشد پس به همین بهانه پای صحبت های تعدادی از فعالان بازار سرمایه نشستیم و آنان را مرجع قضاوت از فاینکس ۲۰۱۷ قرار دادیم.

ویترین بازار سرمایه به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیر روابط عمومی کارگزاری اقتصاد بیدار درباره برگزاری این دوره از نمایشگاه فاینکس 2017 گفت: در دوره های گذشته حضور افراد تکرار می شد به عبارتی افراد جدید به عنوان مشتری جدید کمتر به چشم می خورد اما یکی از امتیازاتی که در این دوره به چشم می آمد حضور افراد جدید بود.

    وی با اشاره به تبلیغات محیطی مناسبی که طی چند روز گذشته در خصوص برگزاری نمایشگاه در سطح تهران انجام گرفته بود، اظهار داشت: این تبلیغات نقش چشمگیری در حضور افراد جدید که پیش از این و در سالهای گذشته در نمایشگاه حضور نداشتند، ایفا کرد. بنابراین مشتریان جدیدی به شرکت های حاضر در نمایشگاه معرفی شد.

    اما دیدگاه مدیر توسعه بازار کارگزاری فارابی کمی با همکار خود متفاوت بود. وی درباره مقایسه برگزاری این دوره از نمایشگاه به نسبت دوره های گذشته گفت: نمایشگاه این دوره شاید در مقایسه با سال های گذشته از بعد حضور مراجعه کنندگان متفاوت بود، اما امسال از نظر اجرایی و هماهنگی بسیار بهتر و منظم تر از سال های گذشته است به طوریکه شرکت های حاضر در نمایشگاه با فراغ بال توانستند اقدامات اولیه آماده سازی حضور در نمایشگاه را به سرانجام برسانند.

    وی در ادامه به زمان برگزاری نمایشگاه به عنوان یک نقطه قوت اشاره کرد و گفت: با وجود زمان اندک از شروع سال جدید از آنجایی که پیش از این نمایشگاه در اواخر بهار یا تابستان برگزار می شد و گرمای ناشی از این ایام در کنار وضعیت نامطلوب سیستم های سرمایشی سالن ها مراجعه کنندگان و غرفه داران را با مشکل مواجه می کرد، زمان این دوره از برگزاری نمایشگاه مطلوب تر از سنوات گذشته بود

    این مدیر کارگزاری فارابی با بیان اینکه بازار خوب، نمایشگاه خوب را ایجاد می کند، گفت: رکود در بازار باعث شده بیشتر مخاطبان نمایشگاه در فاینکس دهم، مخاطبان حرفه ای باشند و کمتر عامه مردم در این نمایشگاه حاضر شوند.

    مرتضی شریفیان مدیر عامل کارگزاری امین سهم با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه برای معرفی محصولات جدید شرکت ها و رونمایی از جدید ترین اقدامات بنگاه ها گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیز فرصت مغتنمی برای بروزرسانی آخرین دستاوردها و خلاقیت ها در بازار سرمایه است و نمایشگاه فاینکس دهم با وجود آنکه برخی از نهادهای مالی در آن حضور چشمگیری نداشتند اما یکی از بهترین و موفق ترین نمایشگاه های صنعت مالی کشور بوده است.

    وی با تاکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه با قوت قابل توجهی برگزار شد، گفت: در این دوره شاهد حضور شرکت های بین المللی بزرگ خارجی بودیم که این شرکت ها در کلاس A دنیا کار می کنند، و حضور این شرکت ها بین المللی شدن این نمایشگاه را به معنای واقعی کلمه محقق کرده است.

    مدیر عامل کارگزاری امین سهم با اشاره به حضور فین تک ها در این دوره از نمایشگاه گفت: حضور صندوق های VC و فین تک در این دوره از نقاط قوت نمایشگاه بود و امسال شاهد جلسات بسیار خوبی در این بخش به زبان غیر فارسی بودیم و از آن بهره مند شدیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در فاینکس دهم ابزارهای بسیار مناسبی در حوزه فین تک ها معرفی شد، تصریح کرد: با وجود اینکه هر ساله در نمایشگاه های بین المللی و فیاس (بورس های منطقه خاورمیانه) شرکت می کنم این ابزارها را برای نخستین بار مشاهده کردم.

    مدیر توسعه کارگزاری مفید، برگزاری نمایشگاه را فرصتی مناسبی برای اهالی بازار سرمایه خواند و گفت: به همین دلیل هر ساله کارگزاری مفید تمام توان خود را به کار می گیرد که حضوری موثر و مفید در نمایشگاه داشته باشد و امسال نیز با چندین ابزار و طرح جدید در نمایشگاه شرکت کرده و این فرصت را برای معرفی محصولات خود مغتنم می شماریم

    وی با بیان اینکه آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با بازار سرمایه به عمق بخشی این بازار کمک می کند، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند عامه مردم را با فضای بازار سرمایه و سرمایه گذاری در این بازار آشنا کند که این آشنایی علاوه بر رونق در کسب و کار کارگزاری ها و توسعه بازار تاثیر چشمگیری در اقتصاد خرد و کلان کشور دارد.

    این مدیر توسعه با بیان اینکه تنوع در ابزارها و روش ها می تواند بخش گسترده تری از مخاطبان با درجه ریسک های متفاوت جذب بازار سرمایه کند، گفت: اساسا بازار سرمایه و صنعت کارگزاری بر خلاف بازار پول ویترینی برای نمایش ابزارها و محصولات خود ندارد، بنابراین برگزاری این گونه نمایشگاه ها فرصتی است که نه تنها نباید از دست برود، بلکه باید از تمام توان خود برای حضور در این نمایشگاه ها استفاده کرد.

    وی حضور استارتاپ ها را بسیار مفید خواند و گفت: حضور استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه باعث فکر نو و انرژی نو در بازار می شود. وی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه نشاط و حرکت را فارغ از شرایط بازار برای شرکت ها ایجاد می کند.

    مهدی رحمتی مدیر عامل کارگزاری تدبیرگران فردا با بیان اینکه نمایشگاه را از چند منظر می توان بررسی کرد، گفت: رکود در بازار می تواند میزان شور و هیجان برگزاری نمایشگاه را هم از سوی شرکت کنندگان و هم مراجعه کنندگان کم کند. اما اختصاص یک سالن به استارتاپ هاو فین تک ها از مزیت های بارز این دوره از نمایشگاه بود به طوریکه از کنار این غرفه نمی توانستی به راحتی عبور کنید.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه فرصت خوبی برای تعامل  اهالی بازار سرمایه است، گفت: این نزدیکی فیزیکی فعالان بازار سرمایه می تواند فرصتی برای عقد تفاهمنامه و قراردادهای کاری باشد.

    برچسب ها