عصر خودرو

۱۳درخواست راه اندازی صندوق جسورانه در دست بررسی است

شیوه حمایت فرابورس از شرکت های نوپا

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران از پذیرش ۲ صندوق جسورانه و بررسی ۱۳ درخواست دیگر خبر داد و گفت: در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه سرمایه گذاران حمایت خود را از چهار ایده استارتاپی (کسب و کارهای نوین و دانش بنیان) اعلام کردند.

شیوه حمایت فرابورس از شرکت های نوپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶:۰۰

    امیر هامونی امروز (سه شنبه) در مراسم پایانی جشنواره «فین استارز 2017» که در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد، افزود: در نظر داریم حمایت از ایده های نوپا را دایمی کنیم و بر این اساس، مذاکره برای جذب سرمایه گذاری های جدید در این بخش نیز در حال انجام است.
    هامونی اضافه کرد: از برنامه های ما پیگیری تصویب دستورالعمل تامین مالی جمعی در سازمان بورس و اوراق بهادار است.
    وی ادامه داد: 15 درخواست برای راه اندازی صندوق جسورانه جدید (VC) در فرابورس ارایه شده است که تاکنون 2 درخواست پذیرش شده و 13 درخواست دیگر نیز در دست بررسی است.

    ** ایجاد بیش از 20 هزار شرکت دانش بنیان و نوآورانه و 110 خدمت برای عرصه های جدید
    معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: فین استارز تحولی بزرگ در بخش فناوری های مالی و بازار سرمایه کشور به شمار می رود زیرا اکنون جسارت ورود به بخش نوآوری و فرهنگ سازی در کشور ایجاد شده است.
    علیرضا دلیری به تکالیف دولت و فضای دانشگاهی در زمینه استارتاپ ها اشاره کرد و افزود: در آغاز، به فرهنگ سازی در این بخش نیاز داشتیم که با اهرم های تشویقی برای دانشگاه ها و ایجاد مرکزهای نوآوری احساس می کنیم فضای علمی کشور برای توسعه این رویداد، آماده شده است.
    دلیری خبر داد تاکنون بیش از 110 خدمت برای عرصه های جدید دانش بنیان ایجاد کرده ایم و گفت: چتر حمایتی بر سر استارتاپ ها گسترده شده است تا این فرآیند به مرحله تجاری سازی برسد.
    به گفته معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 20 هزار شرکت دانش بنیان و نوآورانه در کشور ایجاد شده و تشکیل صندوق های جسورانه و صندوق های پژوهشی فناوری در بورس نیز ناشی از احساس نیاز در این بخش بوده است.
    وی تاکید کرد برای نجات اقتصاد کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی جز ورود به عرصه فعالیت های دانش بنیان راهی نداریم.
    دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که شنبه این هفته در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، سه شنبه به کار خود پایان داد.
    360 شرکت و مجموعه اقتصادی شامل ارکان بورس، کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری، موسسه های اعتباری و مالی، شرکت های خدمات بازار سرمایه، فعالان بورسی و بیمه ها در 16 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی حضور داشتند.
    در حاشیه این نمایشگاه «فین‌‌استارز2017» دومین رویداد شرکت های نوپا یا استارتاپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شد.
    با توجه به حمایت ناکافی بانک ها و شرکت ها از ایده های جدید، طرح های نوپا در تامین منابع مالی و نقدینگی دچار مشکل اند. بر این اساس تلاش شده است با پذیرش این شرکت ها یا طرح پیشنهادهای آنها در بازار سرمایه و فرابورس، امکان حمایت از این ایده ها و طرح های نوپا که بیشتر از سوی جوانان ارایه می شود، فراهم آید.
    پیش از این با راه اندازی صندوق های جسورانه در بازار سرمایه و بورس تلاش شده است از شرکت های دانش بنیان و نوپا حمایت شود.
    از پارسال نیز بازار سرمایه و فرابورس برای حمایت از طرح های جدید در بخش فناوری مالی، برگزاری جشنواره «فین‌‌استارز» را آغاز کرد.

    برچسب ها