عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۷۶)

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر خبر داد: افزایش سرمایه هلدینگ ساختمانی

عصر بازار- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر امروز در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت این شرکت ۷۲۰۰ میلیارد تومانی را تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر خبر داد: افزایش سرمایه هلدینگ ساختمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، غلامرضا سلیمانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با تاکید بر اینکه سهامداران شرکت غدیر در محلی امن سرمایه گذاری کرده اند،گفت: سهامداران غدیر همیشه با نگاه بلند مدت در این سهام بمانند و اقدام به خرید و فروش های کوتاه مدت نکنند.

    سلیمانی با بیان اینکه هلدینگ‌های زیر مجموعه این شرکت در سال جاری افزایش سرمایه خواهند داشت، افزود: هلدینگ ساختمانی افزایش سرمایه خواهد داشت و سرمایه این شرکت از 300 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان می‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه سرمایه این شرکت به 7200 میلیارد تومان رسیده است، افزود: دیگر این مجموعه برنامه افزایش سرمایه ندارد اما برای سال جاری انتشار 400 میلیارد تومان اوراق برای پروژه های پتروشیمی  در دست برنامه است.

    به گفته وی بزودی 150 میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی پتروشیمی شیراز منتشر می شود.برای نیروگاه خورشیدی نیز برنامه انتشار اوراق داریم.

    وی همیچنین از ورود غدیر به شرکت های 11 گانهe&pخبر داد و گفت: تمام شرکت های خارجی نفتی برای مشارکت در حوزه نفت و گاز ایران باید با یکی از شرکت های 11گانه E&P جوین شوند. به این ترتیب از این به بعد شرکت های بزرگ اروپایی برای سرمایه گذاری و شمارکت در حوزه نفت و گاز با ما مذاکره می کنند.

    وی ادامه داد: مجموعه غدیر فردا تفاهم نامه ای با چهار میدان نفتی و گازی در وزارت نفت امضا خواهد کرد.

    مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در ادامه درخصوص وضعیت بازار مسکن گفت: نگاه ما به صنعت ساختمان باید تغییر کند. در گذشته ساختمان کالایی سرمایه ای بود و سرمایه گذاران ساختمان می خریددند تا قیمت آن بالا برود و انرا بفروشند اما از این به بعد باید این نگاه تغییر کند و به ساختمان به عنوان کالای مصرفی نگاه شود. بهتر است در این بخش بیشتر در حوزه لیزینگ و اجاره وارد شد.

    سلیمانی در ادامه به توافق برجام اشاره کرد و گفت: اگر برجام به سرانجام نمی رسید سرمایه گذاران اروپایی حتی حاضر به پاسخ گویی به ایمیل های ما هم نبودند. از زمانی که برجام به تصویب رسیده است سرمایه گذاران خارجی به ایران هجوم آوردند .

    وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی در مجموعه غدیر، گرانتی غدیر را برای قراردادها پذیرفته اند،گفت: مجموعه غدیر صورت های مالی خود را به صورت ifrs تهیه کرده است و این صورت های مالی در مرحله ارزیابی قرار دارد تا به بزودی توسط یک شرکت حسابرسی بین المللی به تصویب برسد.

    وی مهمترین برنامه پیش روی این مجموعه را برنامه رشد و توسعه در صنعت ict اعلام کرد و افزود: دنیا نیز به سمت توسعه این صنعت در حرکت است. غدیر در این حوزه تفاهم نامه ای را معاونت علمی فناوری رییس جمهوری منعقد کرده است.

    مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در خاتمه افزود: برجام از زمان تصویب تا امروز اقتصاد ایران را روی ریل اصلی قرار داده است و لوکوموتیو اقتصاد ایران آماده حرکت است. سال 96 این قطار به حرکت در می آید و نتایح برجام به طور ملموسی در همه بدنه اقتصادی کشور متبلور خواهد شد.

    برچسب ها