عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۷۵)

معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری: استارتاپ تحولی بزرگ در حوزه فناوری

عصر بازار- استارتاپ «مانیار» مقام اول مسابقه استارتاپی ۲۰۱۷ را کسب کرد. استارتاپ «کوانت کنت» دوم شد و استارتاپ «داروک» به مقام سوم این مسابقات رسید.

معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری: استارتاپ تحولی بزرگ در حوزه فناوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری فین استارز را تحولی بزرگ در حوزه فنآوری های مالی دانست و گفت: خوشبختانه هم اکنون جسارت ورود به حوزه نوآوری و فرهنگ سازی در کشور ایجاد شده است.

    علیرضا دلیری در آیین اختتامیه فین استارز 2017 افزود: سال به سال فضای فین استارها فنآورانه تر می شود و اختصاص یک سالن مستقل به این رویداد نیز ضمن تاثیر گذاری قوی تر به ارتباط منسجم تر بین مخترعین و فنآوران و سرمایه گذاران  کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره به تکالیف دولت و فضای دانشگاهی در حوزه استارتاپ ها گفت: در ابتدای کار نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه داشتیم که  با اهرم های تشویقی برای دانشگاه ها و ایجاد مراکز نوآوری احساس می کنیم که فضای علمی کشور برای توسعه این رویداد، هم در دانشگاه های بزرگ  و هم دانشگاه های دور دست آماده شده است.

    دلیری با بیان حمایت های دولتی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان گفت: چتر حمایتی بر سر استارتاپ ها گسترده شده تا این فرآیند به مرحله تجاری سازی برسد و تاکنون بیش از 110 خدمت برای حوزه های جدید دانش بنیان ایجاد کرده ایم.

    به گفته معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری بیش از 20 هزار شرکت دانش بنیان و نوآورانه در کشور ایجاد شده و تشکیل صندوق های جسورانه و صندوق های پژوهشی فنآوری در بورس هم ناشی از احساس نیاز در این حوزه بوده است.

    دلیری ادامه داد: الان تعداد زیادی از بانک ها شرکت های سرمایه گذاری VC راه اندازی  کرده اند چرا که احساس می کنند با ورود به این فضا با سرمایه گذاری سودآورتر و پایدارتری مواجه هستند.

    وی طرح های ارایه شده در استارتاپ های امسال را برجسته توصیف کرد و گفت: بسیاری از این طرح ها می تواند تحولات بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند  ومعاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیز تا آخر پشت سر مخترعان و مبتکران خواهد ایستاد.

    دلیری تاکید کرد: برای نجات اقتصاد کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی راهی جز ورود به حوزه فعالیت های دانش بنیان نداریم.

    معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری همچنین اظهار داشت: برای اقتصاد دانش بنیان، نظام مالی جدیدی در دولت تدوین کرده ایم تا دستگاه های اجرایی را قانوناً مکلف به حمایت کنیم که در روزهای آینده به تصویب هیات دولت خواهد رسید و در بخش هایی هم که نیاز به قانونگذاری مجلس دارد حمایت مجلسی ها را خواهیم داشت.

    خاطر نشان می شود پیش از سخنان علیرضا دلیری امیر هامونی مدیر عامل فرابورس ایران ضمن ارایه گزارشی از برنامه های این شرکت در خصوص استارتاپ ها گفت: فین استارز 2017 نسبت به 2016 رویکردی متفاوت داشت و امسال 1400 متر فضا در اختیار شرکت کنندگان و اعضای فین استارز قرار گرفت.

    هامونی افزود: بنا داریم فین استارز را دایمی کنیم و همچنین نرم افزاری نیز آماده خواهیم کرد تا این رویداد به شکل مجازی در آن نرم افزار ارایه شود.

    مدیر عامل فرابورس ایران اظهار داشت: در طول فین استارز 2017 سرمایه گذاران حمایت خود را از 4 ایده استارتاپی اعلام کرده اند و مذاکره برای سرمایه گذاری روی برخی ایده های دیگر نیز در حال انجام است؛ ضمن اینکه برنامه ما این است که دستورالعمل تامین مالی جمعی را در این خصوص به تصویب سازمان بوس و اوراق بهادار برسانیم.

    هامونی همچنین از دریافت 15 درخواست جدید VC خبر داد و  گفت: تاکنون دو درخواست مورد پذیرش قرار گرفته و 13 درخواست دیگر نیز در راه است.

    خاطر نشان می شود محمد رضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در اختتامیه آیین فین استارز حضور یافتند.

    در آیین اختتامیه فین استارز 2017 هر کدام از 11 تیم برتر استارتاپی ایده های خود را به مدت 4 دقیقه در حضور داوران ارایه کردند که در پایان نیز برندگان نهایی اعلام شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

    بر این اساس، استارتاپ «مانیار» مقام اول مسابقه استارتاپی 2017 را کسب کرد. استارتاپ «کوانت کنت» دوم شد و استارتاپ «داروک» به مقام سوم این مسابقات رسید.

    برچسب ها