عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده

با توافق احتمالی سال ۹۵ سال برآیند تاثیرات مثبت بر بازار خواهد بود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده با اشاره به اینکه زمان میخواهد تا آثار مثبت رفع تحریم ها را در دفاتر سود و زیان شرکت ها ببینیم،‏‏ افزود: تا پایان سال ۹۴ شاهد تغییری در اعداد و ارقام نخواهیم بود اما بافرض بر حصول توافق و اعمال رفع تحریم ها سال ۹۵ سال برآیند تاثیرات مثبت بر بازار خواهد بود.

با توافق احتمالی سال ۹۵ سال برآیند تاثیرات مثبت بر بازار خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    فردین آقا بزرگی در گفتگو با «عصر بازار» گفت: به طور طبیعی این توافق شوک منفی در پی نخواهد داشت و در کوتاه مدت همانطور که قابل پیش بینی است شوک مثبتی به بازار خواهد داد اما آنچه که در این بین باید به آن پرداخت این است که در کدام بخش ها تاثیراتی از خود به جای خواهد گذاشت.
    ویبامثبتارزیابیکردنکسب توافقهستهای افزود: طی یک ماه گذشته دست اندر کاران بازار بورس انتظار داشتند که بعد از توافق احتمالی هیجان مثبتی به مانند ابتدای فروردین ماه سال جاری در بازار به راه بیفتد ولی این نکته هم قابل پیش بینی است که بعد از گذشت چند روز از تب و تاب اولیه بازار کاسته شده و پس از آن شاهد تاثیرات بنیادی بدست آمده باشیم و ببینیم که تا چه حدی بر روند سود آوری تاثیر داشته است.
    آقا بزرگی در ادامه ابراز داشت: کسی علاقه مند به کار در فضای غبارآلود نیست و من نیز به تاثیرات مثبت توافق هسته ای خوشبین هستم اما نباید انتظار داشت که بعد از حصول توافق به سرعت کلیه عوامل بازدارنده سود آوری در بازار از بین برود و مسلما  آثار مثبت بنیادی به سرعت قابل مشاهده نخواهد بود.
    مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک آینده با اشاره به نظرات مثبت افراد فعال در بازار سهام به نتیجه مذاکرات ادامه داد: همانطور که وزیر اقتصاد نیز گفتند رفع تحریم ها تنها یکی از عوامل تاثیر گذار بر بازار بورس است و نباید انتظار داشت وضعیت اقتصادی در کوتاه مدت بهبود چشمگیری داشته باشد اما امیدواریم با اصلاح مدیریت و ساماندهی اقتصادی و سیاست های درست اقتصادی دولت به سرعت شاهد رفع آثار تحریم ها باشیم.
    وی افزود: تشنه ترین و مهیا ترین بخشی که با رفع احتمالی تحریم ها رونق خواهد گرفت سرمایه گذاری خارجی است و با توجه به آمار و اطلاعاتی که مبتنی به علاقه مندی کشورها و شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در ایران است در دسترس هست  این بخش می تواند بیشترین سود را از رفع احتمالی تحریم ها ببرد همچنین بیشترین بخشی که از این امر سود خواهد برد صنایع نفت و پتروشیمی بوده و پس از آن صنعت خودرو سازی و بانکداری از دیگر حوزه های ذینفع خواهند بود.
    آقا بزرگی بیان کرد: با رفع احتمالی تحریم ها  و با خروج از وضعیت پر تنش کنونی در منطقه به نظر من قیمت نفت کاهش پیدا خواهد کرد و در این بخش از نظر درآمد های ارزی تاثیر منفی خواهد داشت.
    مدیرعاملشرکتکارگزاریبانکآیندهدربخشدیگریازصحبتهایش در مورد راه اندازی بورسارز اظهار داشت: قدمت این موضوع به بیش از 40 سال پیش باز می گردد و این موضوع به حالت های مختلف پیش بینی شده است ولی این مهم زمانی اجرایی می شود که مشکلات موجود در جریان انتقال پول و ارز هم در ورود و هم در خروج که مرتبط  با مسائل فرهنگی و فقهی است حل شود و زمانی که مشکلات نقل و انتقال حل شد مانند سایر بورس های دنیا عمل کند و از مزایای آن بهره مند شود اما در حال حاضر مقدمات اولیه آن مهیا نیست.
    پیش از این رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از فراهم شدن مقدمات راه اندازی بورس ارز خبر داده و گفته بود: درصورت اجرایی شدن بورس ارز در ابتدا تلاش میشود این بورس همانند قرارداد آتی سکه طلا در قالب تابلو مجزا در یکی از بورس ها راه اندازی شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو