عصر خودرو

نعمت زاده:

بررسی ممنوعیت واردات حدود ۷۰۰ قلم کالا

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعید می‌دانم پراید تا آخر امسال از رده خارج شود، گفت: در حال تدوین لیست حدود ۷۰۰ قلم کالا هستیم که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می‌شود و حتی بخشی از آن صادر می‌شود؛ بنابراین قصد ممنوعیت واردات این اقلام را داریم.

بررسی ممنوعیت واردات حدود ۷۰۰ قلم کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا نعمت زاده در خصوص نشست امروز -دوشنبه- اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد با بیان این مطلب گفت: در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری واردات کالاهایی که می‌تواند به بخش تولید و اشتغال داخلی ضربه وارد کند، از سوی وزارت صنعت پیشنهادی در خصوص احکام دائمی برنامه ششم به مجلس ارائه شد که به دولت اختیار داده شود در موارد خاص بتواند مانع از واردات برخی اقلام به کشور شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قانونی که در رابطه با موضوع مذکور تصویب شد به دولت اختیاری در خصوص ایجاد ممنوعیت برای واردات نداد اما لیستی بر اساس تأکید مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت واردات کالاهایی که به تولید زیان وارد می کنند، تهیه شد و به دولت ارائه شد.
    نعمت زاده با اشاره به اینکه درصدد هستیم که پیشنهادی از طریق لایحه به مجلس ارائه شود تا به دولت این اختیار تفویض شود تا از واردات برخی کالاها جلوگیری کند افزود: به دلیل اینکه آنچه مصوب است بیانگر این است واردات کالا نباید جز از طریق اعمال تعرفه مناسب و مشخصات فنی، محدودیتی داشته باشد البته این موضوع منطبق با مقررات بین‌المللی است؛ در شرایطی که باید به تولید و اشتغال کمک شود و بر اساس نظر مقام معظم رهبری، این مطرح شد که در دولت بررسی می‌شود.
    وی با بیان اینکه از مجلس درخواست کردیم درباره موضوع مذکور مجوز لازم را به دولت ارائه دهد ادامه داد: در حال حاضر حدود 700 قلم کالا وجود دارد که به مقدار کافی در داخل تولید می شود و حتی بخشی از آن صادر می‌شود بنابراین قصد ممنوعیت واردات این اقلام را داریم.
    نعمت زاده افزود: نکته دیگر تولیدات مذکور در اختیار دو یا سه واحد تولیدی نیست بنابراین امکان ایجاد انحصار و افزایش قیمت وجود ندارد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص از رده خارج شدن پراید یادآور شد: بالاخره زمانی پراید از رده خارج خواهد شد اما معلوم نیست این کار در چه زمانی صورت گیرد، اما با توجه به تدوین استانداردهای جدید بعید می‌دانم امسال پراید از رده خارج شود.

    برچسب ها