عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت بهران خبر داد:

برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی نفت بهران

عصر بازار- مدیرعامل نفت بهران با تشریح برنامه ها و سیاست های مجموعه در سال جاری از برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از یک محل با تصمیم نهایی سهامدار عمده خبر داد.

برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی نفت بهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، اسعد عزیزی در نشست خبری سومین روز از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با تشریح برنامه های سال جاری شرکت و شفاف سازی روند فعالیت مجموعه در سال گذشته، اظهار داشت: نفت بهران که تولیدکننده روغن های موتوری و صنعتی بوده، نیمی از سهم بازار کشور را در اختیار دارد و به عبارت دیگر رهبری بازار را عهده دار است.

    وی افزود: این شرکت با مطالعات گسترده پژوهشی توانسته در بیش از نیم قرن از فعالیت خود، محصولات شرکت های بین المللی موردنیاز داخل را فرموله کرده و داخلی سازی گسترده ای را انجام دهد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت نفت بهران 50 تاییدیه بین المللی سازندگان اصلی تجهیزات از شرکت های بین المللی از جمله مرسدس بنز، ولوو و ... را دریافت کرده، گفت: این مهم هم در بازار داخلی و هم صادراتی نقش موثری داشته و علاوه بر آن تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت های شرکت به همراه داشته است.

    عزیزی با تاکید بر اینکه دفاتر مهندسین فروش در استان های مختلف کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای، آموزش و آزمایشگاهی به بخش صنعت صورت می گیرد تا به این ترتیب بازار صنایع کشور را در اختیار بگیریم.

    وی یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی شرکت را محیط زیست قلمداد کرد و گفت: سعی مان بر این بوده تا محصولات تولیدی شرکت با محیط زیست سازگار باشد.

    عزیزی به وضعیت فروش صادراتی محصولات در سال گذشته و چشم انداز سال جاری اشاره کرد و گفت: سال 95 میزان فروش شرکت 65 میلیون دلار بود که در نظر داریم این میزان را در سال جاری به 80 میلیون دلار افزایش دهیم.

    مدیرعامل شرکت نفت بهران سود خالص ثبت شده در سال مالی گذشته را مبلغ 340 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این درحالی است که نسبت به سال قبل ازآن توسعه فروش و رشد سود خوبی را تجربه کردیم به طوری که رشد شرکت تندتر از بازار رخ داد و بیشترین سود را از بازار روانکارها کسب کردیم.

    عزیزی به وجود 40 هزار مترمکعب مخازن برای صادرات محصولات اشاره کرد و گفت: با توجه به بازگشایی دفاتر شرکت های بین المللی از جمله بی.پی و شل در ایران رقابت خوبی در این بخش شکل گرفته است.

    به گفته وی، بهران با در اختیار داشتن 9 جایگاه توزیع سوخت به یک برند در این حوزه تبدیل شده است.

    عزیزی با اشاره به تنوع سبد محصولات شرکت بهران، گفت: خوشبختانه با رشد تولیدات در سال گذشته سبد محصولات مجموعه پاسخگوی نیازهای بازار در هر سطحی بود و امیدواریم در سال جاری به اهداف توسعه ظرفیت برنامه ریزی شده دست پیدا کنیم.

    وی ادامه داد: به همین منظور افزایش تولید 50 هزار تن را در دستور کار مجموعه قرار گرفته که به دنبال نام گذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت نفت بهران سرمایه شرکت را نیروی منابع انسانی دانست و خاطرنشان کرد: تغییر تکنولوژی خوبی در شرکت صورت گرفته و قرار است آخرین سطح تکنولوژی را در مجموعه پیاده کنیم. به طوری که مذاکره با سرمایه گذاران بین المللی برای گرفتن لیسانس و اخذ تکنولوژی نهایی شده است.

    عزیزی همچنین در ادامه به ساخت پالایشگاه جدید اشاره کرد و گفت: با ساخت این پالایشگاه روغن مصرفی گروه پایه 1 و 2 تامین خواهد شد.

    وی در خصوص مراحل اجرایی این پروژه گفت: این پروژه 3 ساله است و امید است به سرعت و با دریافت مجوزهای لازم و تخصیص خوراک از زمان اخذ قرارداد بتوانیم ظرف مدت 3 سال این پالایشگاه را نهایی کنیم.

    عزیزی در بخش دیگر این نشست درخصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت نفت بهران از محل آورده نقدی سهامداران مدنظر است که با تصمیم نهایی سهامدار عمده اطلاع رسانی خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت نفت بهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست های دیگر این مجموع راستای نام گذاری سال 96 به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» چیست گفت: با توجه به پروژه های توسعه ای در دست اقدام برنامه افزایش تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

    به گفته وی، همچنین در بحث اشتغال غیرمستقیم نیز وارد شده ایم به طوری که شبکه توزیع را گسترده تر کرده و به اشتغال ناوگان توزیع نیز کمک شایانی خواهیم کرد.

    عزیزی افزود: علاوه بر این داخلی سازی بسیاری از محصولات صورت گرفته به نحوی که دفاتر مهندسی فروش با مراجعه به کارخانجات، پالایشگاه ها و ... روغن های موردنیاز خود را که غالبا خارجی هستند را سفارش می دهند این امر علاوه بر اینکه به تقویت بنیه تولیدات داخلی کمک می کند، کشور را بی نیاز از واردات خواهد کرد.

    برچسب ها