عصر خودرو

ایران در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول شرکت می کند

عصر بازار- هیاتی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در شهر واشنگتن دی سی آمریکا شرکت می کند.

ایران در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول شرکت می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group) همه ساله در دو نوبت بهاره و پاییزه و با حضور رییسان کل بانک های مرکزی و وزیران اقتصادی و دارایی کشورهای عضو در مقر این نهاد در شهر واشنگتن برگزار می‌شود.
    اجلاس بهاره صندوق بین اللمللی پول در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهرماه برگزار و هر سه‌سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.
    در اجلاس بهاره امسال که‌ در روزهای 21 تا 23 آوریل 2017 (1 تا 3 اردیبهشت 1396) برگزار می شود، هیاتی از بانک مرکزی ایران متشکل از غلامعلی کامیاب معاون ارزی و پیمان قربانی معاون اقتصادی حضور خواهند داشت.
    بر اساس اعلام بانک مرکزی، از مهمترین نشست‌های این اجلاس، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزیران و رییسان کل گروه 24، نشست معاونان گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین‌المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره کرد.
    حضور مقام های بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد، تا ملاقات‌هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف در راستای افزایش ارتباط و همکاری‌های بانکی و اقتصادی دو جانبه انجام شود.
    صندوق بین المللی پول در آخرین ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد ایران که اسفند ماه پارسال منتشر شد، با تمجید اقدام های انجام شده توسط دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی، میانگین رشد اقتصادی ایران در سال 1395 خورشیدی (2016 و 2017 میلادی) را 6.6 درصد پیش بینی کرد.

    برچسب ها