عصر خودرو

عربستان به دنبال لغو میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ناتمام

عصر بازار- منابع دولتی عربستان اعلام کردند: دولت این کشور به سازمان‌‌ها و وزارتخانه‌های این کشور دستور دادند که شرایط پروژه‌های زیرساختی ناتمام این کشور را بازبینی کرده اجرای آنها را لغو و یا اصلاح کنند.

عربستان به دنبال لغو میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ناتمام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازفارس ، منابع دولتی عربستان اعلام کردند که دولت این کشور به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های این کشور دستور داده است تا ادامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ناتمام زیرساختی در این کشور را مورد تجدیدنظر قرار دهند.

    دولت این کشور از زیرمجموعه‌های خود خواسته است تا ادامه سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را متوقف کرده و یا اصلاح کنند.

    اداره امکان‌سنجی هزینه‌کردهای عملیاتی و سرمایه‌ای عربستان که سال گذشته و با هدف بهبود بازدهی دولتی در این کشور تشکیل شد در حال تهیه فهرستی از پروژه‌های با پیشرفت کمتر از 25 درصد است.

    بسیاری از پروژه‌ها یادگار دوران قیمت نفت بالا و ولخرجی دولت عربستان در اختصاص بودجه به این پروژه‌ها هستند که این روند در اواسط سال 2014 و با سقوط قیمت نفت پایان یافت چرا که سقوط قیمت نفت باعث شد تا عربستان در اختصاص بودجه و تامین مالی این پروژه‌ها به شدت با مشکل مواجه شود.

    مقامات عربستانی در سایه تصمیم دولت این کشور برای اصلاح اختصاص بودجه به پروژه‌های زیرساختی امکان‌سنجی ادامه اجرای این پروژه‌ها را مورد ارزیای قرار داده تا نسبت به ادامه اجرا و یا لغو کامل آنها تصمیم‌گیری کنند.

    بنا به اعلام منابع آگاه دولت عربستان که نامشان فاش نشده است این امکان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و دولت از آنها کنار بکشد.

    برچسب ها