عصر خودرو

عبدالقادر بلوچ:

پاکستان از ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور استقبال می‌کند

عصر بازار- وزیر ایالات و مناطق مرزی جمهوری اسلامی پاکستان گفت: پاکستان از ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور استقبال می‌کند.

پاکستان از ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور استقبال می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالقادر بلوچ وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان که در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به روابط دیرینه دو کشور در حوزه دیپلماتیک اظهار داشت: روابط بین ایران و پاکستان از لحاظ دینی، فرهنگی و آیینی و تاریخی روابطی عمیق است.

    وی ادامه داد: روابط بین دو دولت و ملت فضا را برای همکاری اقتصادی بیشتر فراهم می‌کند.

    وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان با بیان اینکه کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی بین ایران و پاکستان یک چارچوبی را برای روابط دو کشور تعیین می‌کند که باعث استحکام روابط دوکشور می‌شود تصریح کرد: برگزاری بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و پاکستان نشان از تلاش دولت برای تقویت و حفظ روابط اقتصادی دو کشور است.

    وی ادامه داد: بعضی از تصمیم‌های اجلاس گذشته به مرحله اجرا درآمده، اما برخی تصمیم‌ها هنوز اجرایی نشده است، لذا امیدوارم در این اجلاس تصمیمات اجرایی اتخاذ شود.

    وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان با اشاره به اینکه دولت فعلی پاکستان به خوبی از چالش‌های آینده آگاه است؛ یادآور شد: در برنامه چشم انداز 2025 محور پاکستان اقتصاد دانش محور در دستور کار قرار گرفته که شامل رشد، تغییرات سازمانی، رشد مبتنی بر کارآفرینی و همچنین ارتباطات منطقه‌ای است.

    عبدالقادر بلوچ افزود: پاکستان در چهار سال گذشته در حال تجربه رشد مستمر و پیوسته است و با یک رویکرد متمرکز به سمت ایجاد ثبات در اقتصاد کلان توانسته به اهداف تعیین شده دست یابد و سازمان‌های بین المللی عملکرد مثبت دولت پاکستان را مورد تایید قرار داده اند؛ پاکستان در حال حاضر مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی است.

    وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان اظهارکرد: روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلفی اعم از انرژی، همکاری‌های اقتصادی و تبادلات تجاری شکل گرفته، پاکستان هم برای ایران اهمیت فوق العاده‌ای قائل است.

    وی با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی ادامه داد: از بازگشت دوباره ایران به صحنه جهانی پس از امضای برجام استقبال می‌کنیم، همچنین پاکستان از ورود سرمایه گذاران ایرانی به این کشور استقبال می‌کند.

    عبدالقادر بلوچ افزود: حجم روابط تجاری بین دو کشور تحول مثبتی را در دو سال اخیر داشته است، اما همچنان تا رسیدن به ظرفیت‌های واقعی فاصله دارد.

    وی به تلاش ایران و پاکستان برای نهایی کردن موضوع تجارت آزاد بین دو کشور اشاره کرد و عنوان داشت: نهایی شدن این موضوع باید مورد توجه دو طرف قرار گیرد و گام‌های لازم برای برداشتن موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای برداشته شود، هر دو کشور باید تلاش کنند تا به هدف رسیدن به حجم تجاری پنج میلیارد دلار دست یابیم.

    وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان ادامه داد: به منظور رسیدن به ظرفیت واقعی همکاری تجاری بین دو کشور مطمئنا عادی سازی روابط بانکی هدف مهمی است که باید محقق شود، توافق تمهیدات و همکاری بانکی بین دو کشور چند روز قبل به امضا رسیده و امدواریم که این توافق بتواند حجم روابط تجاری را افزایش دهد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ایران به منظور تسهیل روابط بین دو کشور هرچه سریعتر بحث تسهیل صدور روادید برای تجار پاکستانی را در دستور کار قرار دهد.

    برچسب ها