عصر خودرو

نسل جدید سرمایه داران ایرانی چطور با ابزارهای نوین ارتباطی کسب و کارشان را متحول کرده‌اند؟

عصر بازار- آن‌ها می‌گویند در دنیای امروز، ارتباطات و مدیریت علمی حرف اول را در سرمایه‌داری می‌زند.

نسل جدید سرمایه داران ایرانی چطور با ابزارهای نوین ارتباطی کسب و کارشان را متحول کرده‌اند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از چند سالی است که صحبت از شیوه‌های نوین تجارت و کسب و کار نقل محافل اقتصادی شده است. به خصوص در بحث‌های مربوط به دوران پساتحریم، تمام تحلیل‌گران از لزوم هماهنگی با شرایط روز تجارت و کارآفرینی جهانی حرف می‌زنند. در این میان، نسل جدیدی نیز در پارلمان بخش خصوصی ایران روی کار آمده‌اند که صحبت با آن‌ها نشان می‌دهد شیوه کسب و کارشان متحول شده است. صدای اقتصاد با 4 نفر از آن‌ها درباره کسب و کارشان گفت و گو کرده است. آن‌ها ابزارهای ارتباطی را وارد فعالیت اقتصادی شان کرده اند و آگاهانه مورد استفاده قرار می دهند. توجه به شیوه های نوین مدیریت و استفاده از ابزارهای ارتباطی را همان چیزی می دانند که کسب و کارشان را با نسل قبلی متمایز کرده است. بخشی از صحبت‌های آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

    پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران

    سیده فاطمه مقیمی، عضو هیئت رئیسه اتاق تهران

    «در دنیای امروز بحث سرمایه و سرمایه­ داری موضوعی است که وقتی کاری بخواهد رشد کند به آن استناد می­شود و به عنوان آورده­ی کسب و کار به آن نگاه می­شود. من سرمایه­ی امروز را دانش، علم، خلاقیت و کارآفرینی می­بینم تا آن پول اولیه. سرمایه­ داران امروز شاید بیش­تر افرادی هستند که توانایی ارائه بهتر علم و دانش و خلاقیت دارند. می­شود ارزیابی کرد سرمایه­ ی امروز فقط داشتن صفرهای زیاد جلوی­ موجودی حساب نیست. توجه به نیازهای روز و همگامی با آن‌ها مسئله بسیار مهمی است. همین موبایل‌هایی که دست همه دیده می شود، برای یک فعال اقتصادی باید استفاده حداکثری داشته باشد.

    ما خیلی وقت ها در بنگاهمان حضور فیزیکی نداریم، ولی به دلیل ارتباطات مجازی، مدیریت می کنیم و با دفاتر کارمان در سراسر کشور ارتباط داریم. در کار من سرمایه خودم و امانت مشتری هر لحظه در حال جابه جایی است. محموله تجاری ام از نقطه ای به نقطه ای دیگر منتقل می شود و در تمام طول مسیر باید برای عمل کردن به تعهداتم در قبال گیرندگان خدمات، متعهد باشم. مشتری هم از ما می خواهد همیشه آنلاین و مطلع از شرایط باشم. سرمایه هوشمند است، راه خودش را پیدا می کند و به جایی که مطمئن باشد، می رود. من هم برای از دست ندادن سرمایه ها و مشتری هایم باید هر لحظه آنلاین باشم و نهایت استفاده را از گوشی موبایلم داشته باشم.»

    فریال مستوفی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران

    دنیا به سمت ارتباطات مجازی می رود. در دنیا CRM مهم است که مخفف رابطه بین بنگاه و خارج از بنگاه است. شما باید با مشتریان تان ارتباط برقرار کنید. 2 هزار مشتری را که نمی شود به روش ملانویسی کنترل کرد. ما یک شرکت پیمان کاری هستیم. در این سیستم می خواهیم راجع به یک پروژه بزرگ قیمت دهیم، اگر این قیمت را اشتباه دهیم، چه گران و چه ارزان، به جایی نمی رسیم. چطور می شود این ها سامان داد؟ در یک مناقصه دو ماه وقت داریم، باید انبار اطلاعات داشته باشیم که از آن در مقاطع مختلف بتوان به راحتی استفاده کرد. انباری که در آن شاید یبش از چندین میلیون آیتم هست. این آیتم های میلیونی و میلیاردی را که به جز استفاده از نرم افزارهای نوین نمی توان حفظ کرد. نسل جدید سرمایه داران از این سیستم های مدرن استفاده می کنند، سیستم هایی که نیاز صد در صدی مملکت و بنگاه ها است . اما در ایران خیلی به نرم افزار بها نمی دهیم و پول بابتش نمی پردازیم، چرا که نمی دانیم چقدر موثر است. اگر در بنگاه ها سیستم PRP را پیاده کنیم، مدیریت آسان تر می شود و هزینه ها کاهش می یابد. در ابتدا باید برایش پول زیادی پرداخت، ولی سودهای بعدی بسیار بیشتری دارد.»

    محمد لاهوتی، نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران

    «توجه به سلیقه خریداران یکی از نکات بسیار با اهمیت است که در تجارت سنتی ما کمتر به آن توجه می شود، به همین دلیل در بعضی از صنایع و تولیداتی که خودمان پیشگام بودیم، چون به سلیقه مشتری توجه نکردیم بازار خارجی را از دست دادیم. با بحث دهکده جهانی و کوچک تر شدن جهان از طریق ارتباطات و داده های اطلاعاتی مجازی، رقابت در جهان بسیار فشرده و بسیار سخت شده. در این شرایط باید کارآفرینان ما بتوانند کالایی را تولید  کنند که هم رقابتی باشد و هم کیفیت داشته باشد، چون خریدار قادر است در مدت کوتاهی، قیمت جهانی کالا را به دست آورد.» محمد لاهوتی، نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در تشریح «مشتری مداری و بازاریابی نوین» می گوید:«توجه به سلیقه خریداران یکی از نکات بسیار با اهمیت است که در تجارت سنتی ما کمتر به آن توجه می شود، به همین دلیل در بعضی از صنایع و تولیداتی که خودمان پیشگام بودیم، چون به سلیقه مشتری توجه نکردیم بازار خارجی را از دست دادیم. با بحث دهکده جهانی و کوچک تر شدن جهان از طریق ارتباطات و داده های اطلاعاتی مجازی، رقابت در جهان بسیار فشرده و بسیار سخت شده. در این شرایط باید کارآفرینان ما بتوانند کالایی را تولید  کنند که هم رقابتی باشد و هم کیفیت داشته باشد، چون خریدار قادر است در مدت کوتاهی، قیمت جهانی کالا را به دست آورد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها