عصر خودرو

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:

مبلغ سود سهام عدالت مشخص شد

عصر بازار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: در میان مشمولین سهام عدالت افراد زیر ۵ سال نیز وجود دارد که قیم این افراد باید حساب جداگانه‌ای برای دریافت سود باز کند زیرا سود سهام به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد.

مبلغ سود سهام عدالت مشخص شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، سود سهام عدالت پس از سال مالی شرکت‌های بورسی که در پایان تیر ماه و فصل مجامع خواهد بود به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

    مبلغ دقیق میزان سود سال یازدهم، با توجه به سوددهی شرکت‌های بورسی و جمع آن بر تعداد مشمولین سهام عدالت مشخص خواهد شد و با توجه به اینکه روند بازدهی شرکت‌های در یک‌سال اخیر تا قبل از پایان سال مالی مشخص نمی‌شود نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از مبلغ سود برای هر مشمول داشت.

    در این رابطه سید جعفر سبحانی مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: میزان دقیق سود سهام عدالت برای هر مشمول بعد از پایان سال مالی شرکت‌های و تشکیل مجمع سالیانه تعیین خواهد شد که با توجه به تعداد بالای شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت پیش‌بینی دقیق رقم سود کار دشواری است.

    وی در ادامه افزود: با این وجود یک رقم حدودی برای سود سال یازدهم سهام عدالت پیش‌بینی شده است که رقم آن حدود 90 هزار تومان خواهد بود.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: در میان بیش از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت تعدای کودک و نوجوان نیز وجود دارد که به سن قانونی برای باز کردن حساب نرسیده‌اند و با این وجود کفیل باید برای این افراد حساب باز کند زیرا سود سهام عدالت به حساب شخص هر چند به سن قانونی نرسیده باشد واریز خواهد شد.

    سبحانی یادآور شد: محدوده سنی 3 تا 5  نیز جز مشمولین سهام عدالت هستند ولی تعداد این افراد بسیار محدود است زیرا در برخی از روستاها شرکت‌های تعاونی روستایی تا سال 94 سبد دریافت سهام عدالت را برای خانوارها بازگذاشته بوده‌اند به همین دلیل مشمولین زیر 5 سال نیز در میان سهامداران وجود دارند که برای این افراد نیز باید توسط قیم حساب جداگانه برای دریافت سود باز شود.

    حال باید با توجه به وعده سازمان خصوصی‌سازی برای واریز سود سهام عدالت مشمولین باید تا پایان تیر ماه و بعد از انتخابات ریاست جمهور صبر کنند.

    برچسب ها