عصر خودرو

باحضور رئیس جمهور؛

۴ طرح پتروشیمی در عسلویه رسما افتتاح شد

عصر بازار- دقایقی قبل با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا و معاونین رئیس جمهور در عسلویه طرح‌های پتروشیمی فاز ۲ کاویان، تخت جمشید، پارس، MEG مروارید و انتخاب به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

۴ طرح پتروشیمی در عسلویه رسما افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس, دقایقی قبل با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا و معاونین رئیس جمهور در عسولیه طرح‌های پتروشیمی فاز 2 کاویان، تخت جمشید، پارس، MEG مروارید و انتخاب به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

    بیژن زنگنه در مراسم آغاز بهره برداری از این طرح های پتروشیمی ضمن قدر دانی از حضور رئیس جمهور و وزرا و نمایندگان مجلس در مراسم بهره بردای از فازهای پارس جنوبی و طرح های پتروشیمی گفت:در سال اقتصاد مقاومتی یکی از مسایل مهم تکمیل زنجیره ارزش است که پتروشیمی چنین قابلیتی دارد.

    وزیر نفت ادامه داد طرح‌هایی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند تا آخرین زنجیره ارزش می‌توانند تولید کنند و نه تنها اتان تبدیل به اتیلن می‌شود، بلکه در پایین‌دست نیز محصولاتی مثل پلی‌استایرن و MEG  نیز تولید خواهد شد.

    به گفته زنگنه در مکان‌یابی احداث واحد های پتروشیمی عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی را منظور کرده‌ایم.

    زنگنه با اشاره به اینکه در منطقه عسلویه اولین بار حتی قبل از تولید نفت و گاز واحدهای پتروشیمی احداث شده، گفت: میزان توسعه و تولید محصولات پتروشیمی در حدی است که امروز در عسلویه برای تولید پتروشیمی کمبود زمین داریم و این اتفاق خوبی است.

    وی با اشاره به اینکه تامین خوراک به اندازه کافی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حال حاضر 5.7 تا 5.13 میلیون تن اتان تولید می‌کنیم.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه ما به‌راحتی با 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، 20 میلیارد به ظرفیت تولید در پتروشیمی اضافه می‌کنیم، تاکید کرد: ما به لحاظ تولید محصولات پتروشیمی می‌توانیم نفر اول منطقه باشیم، یعنی هر چقدر میزان صادرات افزایش یابد نباید ناراحت باشیم چون می‌توانیم با رقم تولیداتی که در کشور وجود دارد این رقم را افزایش دهیم.

    وی با اشاره به اینکه ثبات در تولید نیاز به ثبات سیاست، رفتار و شعار دارد، افزود: اگر اصل در کشور در این باشد که با هم کار کنیم می‌توانیم میزان تولید را افزایش دهیم.

    وزیر نفت با بیان اینکه واحدهای جدیدی گاز طبیعی را می‌توانیم برای تولید پلاستیک استفاده کنیم، یادآور شد: تولید این محصولات در داخل سرزمین می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

    وی همچنین خطاب به رییس‌جمهوری اعلام کرد:‌ امروز علاوه بر طرح‌های صنعت پتروشیمی، دو طرح دیگر نیز آماده افتتاح بود اما با سخت‌گیری‌های جنابعالی برنامه افتتاح رسمی و نهایی را به روزهای آتی موکول کردیم.

    وزیر نفت تصریح کرد: پتروشیمی پردیس 3 که واحد 5.1 میلیون تنی آمونیاک بوده و همچنین متانول کاوه که بزرگترین متانول در دنیا است طی یک ماه آینده وارد مدار خواهند شد و از جنابعالی برای افتتاح آنها دعوت به‌عمل خواهیم آورد.

    برچسب ها