عصر خودرو

آخرین وضعیت خرید گندم و کلزا؛

۱۷هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد

عصر بازار- معاون وزیر جهادکشاورزی میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون، ۱۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: همزمان با خرید گندم، خرید تضمینی کلزا نیز در استانهای جنوبی انجام می‌شود.

۱۷هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازمهر, اظهار داشت: عملیات خرید تضمینی گندم در حال حاضر در 6 استان؛ سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و فارس، آغاز شده و تاکنون بیش از 17 هزار تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران  با بیان اینکه خرید تضمینی گندم ابتدا در مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شروع شد، اضافه کرد: میزان خرید گندم در استان کرمان به 13 هزارتن رسیده است و استان‌های سیستان و بلوچستان 1000 تن، خوزستان 1200 تن، فارس 1350 تن، هرمزگان 325 تن از این محصول را خریداری و مراکز خرید استان بوشهر از دیروز عملیات تحویل و خرید را شروع کرده‌اند.

    وی همچنین از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در مناطق جنوبی کشور خبر داد و گفت: تاکنون حدود 500 تن در استانهای خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان تحویل مراکز خرید شده است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال گندم معمولی با نرخ مصوب 1300 تومان و گندم دروم با نرخ 1330 تومان و کلزا با قیمت مصوب 2783 تومان از کشاورزان در مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل و خریداری می‌شود.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته را 11.5 میلیون تن و میزان خرید دانه‌های روغنی را حدود 212 هزار تن اعلام و عنوان کرد: پیش بینی‌ها برای سال جاری خرید 11 میلیون تن گندم و حدود 500 هزار تن (سه برابر سال گذشته) دانه‌های روغنی است.

    برچسب ها