عصر خودرو

در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد؛

کاهش ۳۴درصدی سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی

عصر بازار- سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ کاهش چشمگیری داشت. با وجود این، کارشناسان از رونق این انرژی تجدیدپذیر سخن می‌گویند؛ دوبی در این زمینه یکی از مطرح‌ترین کشورهاست.

کاهش ۳۴درصدی سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مجله علمی «ساینس» به نقل از یک گروه پژوهشی گزارش داد که تا سال 2030 در سطح جهان ده برابر میزان کنونی انرژی خورشیدی تولید خواهد شد. این خبر در حالی منتشر شده که آمار سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی سال 2016 نگرانی برخی کارشناسان را برانگیخت.

    در این سال 114 میلیارد دلار به صنعت انرژی خورشیدی تزریق شد، که نسبت به سال 2015 (161 میلیارد دلار) کاهشی 34 درصدی به‌شمار می‌رود. علت این روند نامانوس، کاهش بهای تاسیسات فتو ولتائیک عنوان شده است. این امر باعث پایین آمدن بهای انرژی خورشیدی نیز شده است.

    در برخی مناطق، این انرژی تجدیدپذیر از نظر قیمت مناسب‌ترین گونه انرژی محسوب می‌شود. در این زمینه دبی با بهای هر کیلووات/ساعت برق 024 /0 یورو (4 /2 سنت) رکورددار  است.

    نگارندگان مقاله «ساینس» به این نتیجه رسیده‌اند که اگر روند فعلی، یعنی کاهش بهای تاسیسات فوتوولتائیک به سرعت سال‌های اخیر ادامه یابد، امکان اینکه در سال 2030 توانایی دستگاه‌های تولید انرژی خورشیدی 30 برابر میزان فعلی باشد زیاد است.

    در این صورت تاسیسات سنتی تولید انرژی توان رقابتشان کم‌تر می‌شود و احتمال اینکه از بین بروند نیز زیاد است. در حال حاضر رکورد تولید برق از این منبع در اختیار چین قرار دارد.

    برچسب ها