عصر خودرو

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۴.۰۷.۱۴

عصر بازار- در معاملات امروز سه شنبه ۹۴.۰۷.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۲,۵۲۱ مگاوات برق به ارزش ۲۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی در تاریخ ۹۴.۰۷.۱۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه،  در معاملات امروز سه شنبه 94.07.14 در بازار برق بورس انرژی 2,521 مگاوات برق به ارزش 21 میلیارد و 165 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.
    میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با نوسانی مثبت همراه بود و  افزایش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است روند کاهشی قیمت پس از نزول به زیر 350,000 ریال، در معاملات امروز با کمی صعود همراه شد؛ البته این صعود قیمت با افت حجم و ارزش معاملات همراه بود که احتمال تداوم صعود قیمت را کاهش می¬دهد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، به نظر می¬رسد نیروگا¬ه¬ها جهت جلوگیری از نزول بیشتر قیمت¬ها در سررسیدهای آبان ماه برق خود را محدودتر عرضه کردند از این رو کاهش حجم و ارزش معاملات مشاهده شد. در سررسیدهای مهر ماه قیمت¬ها با اندکی افزایش همراه بود اما در سررسیدهای آبان ماه غالباً معاملات بر روی قیمت¬های روز گذشته به انجام رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940723 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940723 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته اما در اواسط دوره با تغییر روند، شیب صعودی به خود گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 444,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 2,677 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 05/07/1394 با 661 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930723 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها