عصر خودرو

رئیس سازمان بورس:

سیاست قیمت تضمینی در بورس جایگزین خرید تضمینی شود

تلاش برای معافیت مالیاتی ارزیابی دارایی‌ها

عصر بازار- رئیس سازمان بورس با بیان این که سیاست قیمت تضمینی باید جایگزین خرید تضمینی محصولات کشاورزی شود، گفت: با اجرای این طرح بار مالی دولت در خرید محصول کشاورزان کاهش می‌یابد.

سیاست قیمت تضمینی در بورس جایگزین خرید تضمینی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در زمینه امکان جایگزینی کامل سیاست قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی برای محصولات استراتژیک گفت: سازمان بورس آمادگی دارد تا سیاست قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی استراتژیک را در بورس کالا اجرا کند.

    شاپور محمدی با بیان اینکه در بازار سرمایه هیچ محدودیتی برای اجرای سیاست قیمت تضمینی  نیست و می توان آنرا برای سراسر کشور انجام داد، گفت: سیاست قیمت تضمینی هم اکنون برای چند استان تعیین شده اما بازار سرمایه آمادگی لازم برای توسعه این طرح را دارد هر چند که در بخش یارانه این طرح ممکن است سازمان برنامه و بودجه ملاحظاتی داشته باشد که سازمان بورس نیز از آن تبعیت خواهد کرد و با هماهنگی بورس کالا انجام خواهد شد.

    محمدی  در ادامه با اشاره به فاینکس 2017 گفت: نمایشگاه یکی از روش های مناسب فرهنگ سازی است و شرکت های کارگزاری ، تامین سرمایه ها ، بانک ها و بیمه ها ضمن معرفی ابزارهای مالی خود امکان آشنایی مردم را از این طریق فراهم کنند و فرهنگ سرمایه گذاری با چنین اقدام هایی رونق و توسعه بیشتری پیدا می کند.

    لازم است رسانه ها نیز با پوشش مناسب این رویداد برای عموم مردم ظرفیت های بازار مالی کشور از جمله بازار سرمایه را برای اقصی نقاط کشور بازتاب دهند و به فرهنگسازی و تقویت سرمایه گذاری در بازار سرمایه کمک کنند.

    محمدی در خصوص آخرین پیگیری ها برای تمدید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داریی ها و امکان معافبت مالیاتی برای یکسال دیگر گفت: بر اساس آخرین پیگیری ها این موضوع در قانون بودجه سال 1396 نیامده ولی راه های دیگری وجود دارد که می توان در سرفصل جمع حقوق صاحبان سهام در نظر گرفت.

    برچسب ها