عصر خودرو

رئیس جمهوری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را افتتاح کرد

عصر بازار- فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی روز یکشنبه در آیینی با حضور رئیس جمهوری در شهرستان عسلویه استان بوشهر افتتاح رسمی شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهوری فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی را افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هدف از اجرای فازهای 17 و 18 پارس جنوبی تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز 75 تن میعانات گازی، تولید روزانه 400 تن گوگرد، تولید سالانه 1 میلیون تن اتان به منظور تامین پتروشیمی و تولید سالانه 1.05 تن گاز مایع ال پی جی (پروپان و بوتان) است.
    همچنین در سفر یک روزه رئیس جمهوری به استان بوشهر، علاوه بر افتتاح فازهای 17، 18، 19 و 2۰و21، طرح توسعه لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی بهره برداری می شود.
    برای اجرای فازهای 17 و 18، 19 و 20و 21 و طرح توسعه لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.
    هم اکنون تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال 92 به بیش از 2 برابر افزایش یافته و از 250 میلیون مترمکعب در روز به 540 میلیون مترمکعب رسیده است.
    با افتتاح پنج فاز پارس جنوبی 150 میلیون متر مکعب گاز ، 200 هزار بشکه میعانات گازی، سه میلیون تن گاز اتان و سه میلیون تن گاز ال. پی. جی (گاز مایع ) به تولید ایران افزوده شده است.
    با افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی، میزان برداشت گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر خواهد شد.
    همچنین چهار طرح مجتمع های پتروشیمی کاویان 2، مروارید، انتخاب و تخت جمشید در منطقه پارس جنوبی که بدست فعالان بخش خصوصی ساخته شده است، افتتاح خواهد شد.
    با راه اندازی این طرح های پتروشیمی سالانه 2 میلیون تن محصولات پتروشیمی و پلیمری به ارزش 2 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی کشور افزوده می شود که این امر سبب تحولی عظیم در زمینه تولید و اشتغال در منطقه ویژه پارس خواهد شد.
    هر دو فاز پارس جنوبی سالانه 3،5 تا چهار میلیارد دلار در آمد ارزی ایران را افزایش می دهد و در کمتر از 2 سال تمام سرمایه گذاری ها در این پنج فاز (21،20،19،18،17) به اقتصاد ملی باز می گردد.
    رئیس جمهوری را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می کنند.

     

    برچسب ها