عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۳۰)

در بازدید اختصاصی رئیس سازمان بورس از رویداد فین‌استارز عنوان شد: از مزایای ویژه فین‌استارز امکان تامین مالی استارتاپ‌هاست

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین روز برگزاری رویداد فین‌استارز۲۰۱۷ و نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ضمن بازدید از سالن اختصاصی فین‌استارز، به موضوع بزرگ‌ترین رویداد استارتاپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا پرداخت .

در بازدید اختصاصی رئیس سازمان بورس از رویداد فین‌استارز عنوان شد: از مزایای ویژه فین‌استارز امکان تامین مالی استارتاپ‌هاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، وی در خصوص چرایی واگذاری مدیریت و برگزاری این رویداد به فرابورس ایران گفت: طبق توافقات به عمل آمده، مقرر شد تمام فعالیت‌هایی که جنبه دانشی دارد در حوزه فعالیت فرابورس قرار گیرد و همچنین حمایت از شرکت‌هایی که منابع مالی کمتری برای اجرای طرح­های خود دارند، نیز از سوی فرابورس انجام شود که این تصمیم نتایج موفقی به همراه داشته است.

    شاپور محمدی ابراز امیدواری کرد که حضور این نوع نهادها و شرکت‌ها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌هاای سرمایه‌گذاری جسورانه و استارتاپ‌ها در بازار سرمایه بیشتر و پررنگ‌تر شود تا این رویداد جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

    محمدی به برقراری نظم هر چه بیشتر حوزه فین­تک­ها در بازار سرمایه و لزوم توسعه بازار استارتاپ‌های مالی به کمک فرابورس ایران تاکید کرد و گفت: همان‌طور که می­دانید سرعت رشد این کسب­وکارها بسیار بیشتر از کسب­وکارهای کلاسیک و سنتی است و از همین رو امیدواریم با جذب مخاطبان و سرمایه‌گذاران به این نمایشگاه، شاهد حضور تعداد بیشتری از فعالان حوزه شرکت‌های دانش­بنیان و فینن‌استارزها در این رویداد بزرگ باشیم.

    وی در خصوص کمک‌هایی که می توان از طریق بازار سرمایه به فین‌استارزها ارائه کرد، گفت: یکی از خاصیت­ها و مزایای حضور در بازار سرمایه این است که هر دارایی به ارزش واقعی و صحیح آن در این بازار معامله می شود؛ بنابراین قیمت واقعی ابداع و ایده جدید یک جوان نابغه ایرانی در تابلو معاملات بازار سرمایه معلوم می­ شود و نه صرفا در یک گفت‌وگوی دو نفره و آن هم در شرایطی که ممکن است صاحب سرمایه آن ایده دارای ارزش را به کمترین قیمت خریداری کند.

    سخنگوی سازمان بورس یکی دیگر از مزیت‌های بازار سرمایه و برگزاری رویداد فین­ استارز برای استارتاپ را فراهم شدن امکان تامین مالی آن‌ها بیان کرد و توضیح داد: هر صاحب ایده می­ تواند از این طریق مخاطبان زیادی پیدا کرده و لزوما افراد با سرمایه بزرگ در این بازار حضور ندارند؛ بلکه صاحبان سرمایه خرد نیز می­ توانند با ریزدانگی، به تامین مالی شرکت ها و استارتاپ­ها کمک کنند و این امر یکی از راهکارهای کارا شدن بازار تامین مالی است.

    به گفته محمدی، افزون بر این مزیت ها، حضور در بازار بورس و فرابورس برای مجموعه­ هایی که می­ خواهند از نظام بانکی تامین مالی کنند و یا تصمیم دارند برند صادراتی خود را مطرح کنند، بسیار مناسب و اثربخش است. ضمن اینکه اگر به این سمت حرکت کنیم، می­ توان شرکت­ های با بازده بالا را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد که این هدف نیز برای توسعه بازار سرمایه یک مزیت محسوب می­ شود.

    رئیس سازمان بورس در ادامه بازدید خود از سالن 41 نمایشگاه بین‌المللی با تیم­های استارتاپی از نزدیک به گفت‌وگو پرداخت و ضمن آشنایی با مشکلات و چالش­ های آن‌ها، نظرات طراحان استارتاپ‌ها برای بهبود شرایط توسعه فضای کسب­و­کار طرح­ های نوآورانه را جویا شد.

    محمدی توصیه‌ها و پیشنهاداتی به اعضای تیم‌های استارتاپی ارائه کرد و در ادامه با اشاره به قول مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وعده داد سازمان بورس نیز به برخی از نقاط ضعف و چالش‌های کنونی موجود بر سر راه استارتاپ‌های مالی، رسیدگی کند.

    رئیس سازمان بورس در پایان تسهیل امور مربوط به حوزه شرکت‌های دانش­ بنیان، استارتاپ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه را توسط سازمان بورس و فرابورس یادآور شد.

    برچسب ها