عصر خودرو

در جمع صنعتگران، اعضای اتحادیه‌ها و جمعی از مسئولان استان اصفهان مطرح شد؛

صنایع اروپایی در راه ایران

عصر بازار- نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و تجهیزات فلزکاری AMBIran۲۰۱۷ دوم تا پنجم خردادماه سال جاری، در مجموعه‌ نمایشگاهی شهرآفتاب تهران برگزار می‌شود.

صنایع اروپایی در راه ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فادی قدوره مدیرعامل شرکت نوژن پویان و نماینده‌ شرکت مسه‌اشتوتکارت آلمان در ایران، در جمع مدیران شرکت‌ها، صاحبان کارخانجات، اعضای اتحادیه‌ها، جمعی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده‌های اتاق بازرگانی و ... در هتل عباسی اصفهان، با بیان این مطلب گفت: برگزاری این همایش در اصفهان، به‌منظور آشنایی مدیران، صنعتگران و مسئولان کارخانجات استان اصفهان با روند فعالیت‌های  AMB در ایران و دعوت از آنها برای حضور گسترده در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ماشین ابزار و تجهیزات فلزکاری است.

    وی در ادامه به حضور 11 شهر مهم صنعتی کشورمان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: معتقدیم استان اصفهان با دارا بودن بیش از هشت هزار واحد صنفی و تولیدی، یکی از قطب‌های صنعتی ایران، و از مهم‌ترین این شهرها به‌حساب می‌آید.

    قدوره سپس به قدمت چهل ساله شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اشتوتگارت در زمینه برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله نمایشگاه AMB اشاره کرد و درباره تاریخچه AMB در ایران گفت: سال گذشته موفق به برگزاری اولین نمایشگاه AMB در بوستان گفت‌وگو در تهران شدیم که تجربه بسیار موفقی هم بود. به دلیل همین موفقیت تصمیم بر این شد که نمایشگاه امسال بزرگ‌تر از سال گذشته و در مجموعه شهرآفتاب برپا شود. نتیجه هم این شد که در AMBIran2017 در حدود 180 شرکت از آلمان و دیگر کشورهای صاحب‌صنعت دنیا حاضر می‌شوند.

    هیچ زمانی از پای ننشستیم

    در ادامه این همایش زیبا شهرام مدیر اجرایی شرکت نوژن پویان که مسئولیت اجرایی نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و تجهیزات فلزکاری را بر عهده دارد، با قدردانی از حمایت و پشتیبانی اتحادیه صنعتگران و رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، گفت: افتخار دارم در کشوری که مدیران آن به‌دنبال ایجاد تحول در زمینه‌های مختلف هستند، زندگی می‌کنم.

    شهرام با بیان اینکه جنگ به ما تحمیل شد و دچار تحریم ناجوانمردانه شدیم، ولی هیچ زمانی از پای نمی‌نشینیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده و همه تلاش می‌کنیم تا در نمایشگاه AMBIran2017 در تهران با دیگر کشورها تعامل داشته باشیم. بنابراین شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، سفیران ما در انتقال پیام این نشست هستند.

    تعاملات و ظرفیت‌ها به اشتراک گذاشته شود

    محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان دیگر سخنران این همایش بود، که با اشاره به وجود 74 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی در استان اصفهان، گفت: در سال‌های گذشته، ما در ایران تعامل چندانی با شرکت‌های خارجی نداشتیم و به‌دلیل مسائل سیاسی و تحریم، از فضاهای بین‌المللی دور ماندیم، و امروز واحدهای ما نیازمند بازسازی و تکنولوژی جدید و تعاملات بیشتر برای به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها هستند. یکی از شرایط رشد و ارتقا در این مقطع تغییر نگاه واحدهای تولیدی و صنعتی است که بخشی از آن بهره‌گیری از تکنولوژی روز و بخش دیگر نگاه به فضای بین‌المللی است.

    وی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند رشد را به همراه داشته باشد، آمادگی برای ورود به بازارهای جهانی است و ما باید با شرکت‌های بین‌المللی بخصوص شرکت‌های درجه یک اروپایی در انتقال تکنولوژی و دیگر زمینه‌ها مشارکت کنیم.

    رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، با اشاره به اهمیت تعامل با شرکت‌های صاحب‌نام و بهره‌گیری از امکانات آنان، یادآور شد که استفاده از امکانات و ظرفیت‌های داخلی باید در اولویت باشد و ما در یک تعامل دوطرفه می‌توانیم ظرفیت‌های‌مان را به اشتراک بگذاریم.

    برکتین با بیان اینکه در چند سال اخیر با تغییر نگرش در سیاست خارجی، فضای بهتری نسبت به گذشته ایجاد شده گفت: یکی از وظایف ما، ایجاد سازوکار برای تولیدکنندگان و تفکر و ارتباط مثبت با دنیا برای پیشرفت است و همه باید کمک کنم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

    ایران دارای بازار جذابی است

    برنارد مولر نایب رییس شرکت مسه‌اشتوتگارت که در جمع مدیران و فعالان صنعتی استان اصفهان با بیان این مطلب که شهر زیبای اصفهان، شبیه اشتوتگارت در آلمان، قلب صنعت کشور است و به انسان قوت قلب می‌دهد، به تشریح وضعیت فعالیت‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اشتوتگارت پرداخت: شرکت برگزارکننده AMB در اشتوتگارت، بین مرز سوییس و فرانسه، با جمعیتی افزون بر دو میلیون و ششصدهزار نفر واقع شده، که سالیانه 70 نمایشگاه در آن برگزار می‌شود و بیش از یک‌صد هزار نفر بازدید کننده دارد.

    وی با بیان اینکه ما در 51 کشور جهان نمایندگی داریم، گفت‌: ایجاد ارتباط بین بیزنس‌های مختلف، آشنایی با حوزه‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه در حوزه صنعت توریسم از تخصص‌های این شرکت است و مجموعه‌ای از بهترین برگزارکنندگان نمایشگاه در دنیا با ما همکاری دارند.

    مولر سپس به جذابیت بازارهای ایران است برای کشورهای صنعتی دنیا اشاره کرد و ادامه داد: ما سال گذشته در تهران با موفقیت اولین نمایشگاه AMB را برگزار کردیم که 111 شرکت‌کننده داشت و همین امر سبب شد تا تصمیم به برگزاری نمایشگاه در سال جدید گرفته و آن را عملیاتی کنیم.

    نایب رییس شرکت مسه‌اشتوتگارت افزود: نمایشگاه AMBIran2017 در تهران، خردادماه امسال، در فضایی به وسعت 10 هزار مترمربع و مشارکت 180 شرکت برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که پنج هزار بازدیدکننده داشته باشد.

    دیجیتال‌سازی و شبکه‌سازی موضوع اصلی در تولید بین‌المللی

    در ادامه این همایش، پیتر کن‌مونش مدیر روابط عمومی اتحادیه سازندگان ماشین ابزار آلمان (VDW) گفت: آلمان با 21 درصد سهم در حوزه‌ ماشین‌ابزار در جهان رتبه‌ اول را دارا است. امروزه نیز تقاضاهای زیادی برای مدرن‌سازی مشاین‌آلات و ابزار در ایران وجود دارد و فرصت خوبی برای ایجاد بستر همکاری‌های مشترک و انتقال دانش و فناوری روز دنیا به ایران ایجاد شده است.

    وی افزود: موضوع اصلی در تولید بین‌المللی برنامه‌ریزی، دیجیتال‌سازی و شبکه‌سازی است که در الزامات سیستم‌های تولید و ماشین‌ابزار اهمیت زیادی دارد. ما از یک‌سو ماشین ارزان‌قیمت و استاندارد داریم که با قطعات استاندارد باکیفیت ساخته شده‌اند و از دیگر سو ماشین‌های خاص هم با الزامات بالای کیفیت برای تولید انبوه. اتحادیه ما همچنین دارای تشکلی برای آموزش نسل‌های بعدی بوده که می‌تواند نقش ارزنده‌ای را برای آموزش و اشتغال جوانان داشته باشد.

    مدیر روابط عمومی اتحادیه سازندگان ماشین ابزار آلمان (VDW) گفت: در نمایشگاه  AMBIran2017 در تهران، تولیدکنندگان ایرانی و آلمانی می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند و با تعامل توانمندی‌های یکدیگر را به اشتراک بگذارند.

    باید به‌سوی استفاده از تکنولوژی مناسب برویم

    زینعلی‌پور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه این برنامه با اشاره به مزیت‌های این استان از نظر صنعتی، گفت: امروز با توجه به برداشته‌شدن تحریم‌ها شرایطی فراهم شده که می‌توان با ارتباطات مناسب با کشورهای صاحبت‌صنعت دنیا از فرصت‌ها استفاده کرد. البته ورود تکنولوژی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات صنعت را برطرف سازد و ما نیازمند تکنولوژی همراه با آموزش و خدمات پس از فروش هستیم.

    وی با بر شمردن سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ارتقای رقابت‌پذیری با افزایش صادرات، اظهار امیدواری کرد با سیاست‌های این وزارت‌خانه و تقویت صندوق توسعه‌ی ملی و نقدینگی واحدهای صنعتی، امکان ورود تکنولوژی مناسب فراهم شود.

    شرکت‌های اروپایی به‌سوی ایران می‌آیند

    سیدکمال‌الدین سهل‌آبادی مشاور بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان دیگر سخنران این همایش بود که با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای برخی صنایع کشورمان ایجاد کرده بود، گفت: پس از برجام بسیاری از کشورهای اروپایی به‌سوی بازار ایران می‌آیند.

    وی افزود: اگر راه‌حلی برای حوزه‌های بانکی باشد ما هیچ مشکلی برای به‌روزرسانی و خرید ماشین‌آلات از دیگر کشورها نداریم ولی باید اذعان داشت که سیاست دولت فقط ورود تکنولوژی نیست بلکه ما نیازمند انتقال تکنولوژی هستیم.

    سهل‌آبادی اعلام کرد: در نمایشگاه تهران همه‌ شرکت‌های ما حضور می‌یابند تا دستاوردهای جدید را شاهد باشند.

    مشاور بین‌المللی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان صحبت‌هایش گفت رشد و رکود دقیقاً به خاطر مشکلات بانکی بوده و باید قبل از هر اقدامی برای آن چاره‌جویی شود.

    آموزش در اولویت کار ما است

    اکبر عشوریون رییس اتحادیه صنعتگران استان اصفهان در پایان این همایش از اعضای این اتحادیه خواست تا همکاری خود را با اتحادیه حفظ کنند.

    وی گفت: آموزش در اولویت کار ما است و به‌صورت آکادمیک در آلمان یا ایران باید نیروهای جدید آموزش ببینند تا شریک تجاری یکدیگر باشیم.

    عشوریون از اعضای اتحادیه صنعتگران استان اصفهان خواست تا در نمایشگاه در تهران ثبت‌نام و شرکت کنند تا بهره‌گیری از فرصت‌ها و ارتباطات، یک همکاری برد-برد را شاهد باشیم.

    در پایان این نشست نیز مسئولان و دست‌اندرکاران دومین نمایشگاه ماشین‌آلات و صنایع فلزکاری به پرسش‌های متعدد شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.

    برچسب ها