عصر خودرو

سازمان خصوصی سازی پنج شرکت و یک دارایی را فردا به مزایده می گذارد

عصر بازار- مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری نخستین مزایده سازمان خصوصی سازی در سال ۹۶، گفت: پنج شرکت و یک دارایی فردا (دوشنبه) به مزایده گذاشته می شوند.

سازمان خصوصی سازی پنج شرکت و یک دارایی را فردا به مزایده می گذارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سید جعفر سبحانی افزود: در این مزایده 100 درصد سهام «مجتمع صنعتی اسفراین» با قیمت پایه 8700 میلیارد ریال، 100 درصد سهام شرکت «لوله گستر اسفراین» با قیمت پایه 2350 میلیارد ریال، 40 درصد سهام باقی مانده شرکت «کشت و صنعت دامپروری پارس» با قیمت پایه 2150 میلیارد ریال، 44 درصد سهام باقی مانده شرکت بین المللی «مهندسی ایران» (ایرتیک) با قیمت پایه 460 میلیارد ریال و 95 درصد سهام شرکت «ماشین سازی لرستان» با قیمت پایه 60 میلیارد ریال واگذار می شود.

    به گفته این مقام مسوول، در این روز همچنین 77 تخته فرش به قیمت پایه بیش از 10 میلیارد ریال به مزایده گذاشته خواهد شد.

    وی مجموع ارزش واگذاری شرکت ها و دارایی یاد شده را 13 هزار و 700 میلیارد ریال عنوان کرد که خریداران تا پایان ساعت اداری امروز مهلت دارند با ارسال پاکت های پیشنهاد قیمت خود در آن شرکت کنند.

    سبحانی با اشاره به آگهی شدن مزایده ها در ایام پایانی سال گذشته، خاطرنشان کرد: ساعت 14 فردا (دوشنبه، 28 فروردین) بازگشایی پاکت ها انجام می شود.

    بر اساس این گزارش، در بزرگترین واگذاری سازمان خصوصی سازی در سال گذشته در پانزدهم شهریورماه، مزایده 100 جایگاه سوخت انجام شد و در مجموع 333 پاکت پیشنهاد قیمت رسید.

    ارزش واگذاری ها در این مزایده تاریخی نزدیک به 3500 میلیارد ریال (350 میلیارد تومان) بود.

    در دومین مزایده بزرگ جایگاه های سوخت کشور در سال جاری از مجموع 40 جایگاه در نظر گرفته شده در 14 استان، 25 جایگاه در 11 استان به فروش رفت.

    پیشتر «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رییس کل سازمان خصوصی سازی کشور اعلام کرده بود، واگذاری های انجام شده در طول 15سال گذشته در این سازمان در مجموع به ارزش 1420 میلیارد ریال بوده که از جمله در قالب واگذاری به عموم مردم، رد دیون و سهام عدالت صورت گرفت.

    برچسب ها