عصر خودرو

مدیر سابق اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس:

طرح‌های مخاطره‌پذیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه در مرحله نهایی

عصر بازار- مدیر سابق اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه چند طرح مخاطره پذیر برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه در مرحله نهایی هستند، گفت: از زمان عقد تفاهم‌‌نامه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مجوز یک شرکت دانش بنیان برای حضور در بازار سرمایه اخذ شد.

طرح‌های مخاطره‌پذیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه در مرحله نهایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمودرضا خواجه‌نصیری با اشاره به تسهیل فرآیند حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه اظهار داشت: تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است و شرکت تامین سرمایه آرمان از زمان عقد تفاهمه نامه همکاری میان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اقدامات مطلوبی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و های تک انجام داده است.

    وی تاکید کرد: فرآیند پذیرش شرکت‌ها در این زمانه طولانی است اما در این مدت مجوز فعالیت یک شرکت ا خذ شده است.

    وی از نهایی شدن فرآیند ارزیابی چندین طرح مخاطره‌پذیر برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه خبر داد و گفت: در حال حاضر فرآیند ارزیابی این طرح‌های ریسک پذیر به مرحله نهایی رسیده و تا دو ماه آینده نتایج اعلام می‌شود.

    مدیر سابق اداره نظارت بر بازارهای سازمان بورس همچنین با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های  صندوق‌های جسورانه از جمله اقدامات قابل توجهی بوده که در راستای توسعه صنعت دانش بنیان و اشتغالزایی صورت گرفته است.

    خواجه‌نصیری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش چشمگیری در ارتقای نوآوری تولیدات محصولات جدید بهبود فرآیند تولید و در نهایت توسعه اقتصادی دارند، گفت: افزایش تعامل شرکت‌های دانش بنیان و بازار سرمایه علاوه بر تامین مالی مورد نیاز این شرکت‌ها شرایط تامین مالی آنها را پایدارتر می‌کند.

    برچسب ها