عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کیش ایر ۶ فروند هواپیمای ATR خریداری می کند

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از خرید ۶ فروند هواپیمای ATR برای ناوگان هوایی کیش ایر خبر داد.

کیش ایر ۶ فروند هواپیمای ATR خریداری می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مناطق آزاد، «علی اصغر مونسان» یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد کیش و هواپیمایی کیش ایر را، افزودن عمده مراکز استان های کشور به جزیره کیش به عنوان مقاصد پروازی جدید عنوان کرد.
    به گفته مونسان، بر این اساس خرید 6 فروند هواپیمای ATR که ویژه پرواز در مسافت های منطقه ای است، در نظر گرفته شده تا مقاصد جدید پروازی از جزیره کیش به سایر استانهای کشور برقرار شود.
    وی افزود: این اقدام کیش ایر موجب گستردگی و توسعه مقاصد پروازی از تهران به سایر مراکز استان ها می شود.
    رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش درباره میزان رضایتمندی گردشگران از برنامه های نوروزی این جزیره نیز گفت: امسال با افزوده شدن 4 پروژه بزرگ و جدید گردشگری در این منطقه شامل مجموعه فرهنگی هنری آوای خلیج فارس، آغاز به کار مجموعه پارک آبی، ظرفیت های جدید گردشگری در جزیره هندورابی و پهلوگیری کشتی کروز؛ استقبال گردشگران بی نظیر بود.
    وی ادامه داد: البته در سال 95 نیز برنامه های مطلوبی در جزیره کیش اجرا شد اما سال 96 روند ورود گردشگران و استقبال آنها به نحوی بود که تنها 24 درصد رشد در ورود گردشگران از طریق فرودگاه را شاهد بودیم که عدد قابل توجهی است.
    مونسان به آمار کلی ورود گردشگران در نوروز امسال نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع حدود یک میلیون نفر ـ اقامت ـ شب در جزیره کیش در ایام نوروز 96 ثبت شده است.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کیش کاملا بر روی ریل گردشگری قرار گرفته و گردشگران دیگر صرفا برای خرید به کیش نمی آیند و «تفریح» و گردش اولویت سفر آنها به جزیره کیش است.
    مونسان همچنین درباره پروژه ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی منطقه آزاد کیش گفت: با اتمام مراحل اجرایی این ترمینال در سال جاری، میزان پذیرش مسافر از یک و نیم میلیون نفر به چهار و نیم میلیون نفر در سال افزایش می یابد.
     ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو ونیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
    جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

    برچسب ها