عصر خودرو

شاخص های آسیایی به صعود رسیدند

عصر بازار- در پی تصمیمات بانک های مرکزی دنیا مبنی بر تقویت زیربناهای اقتصادی، بازارهای آسیایی با روند افزایشی همراه شدند.

شاخص های آسیایی به صعود رسیدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، بازارهای آسیایی در آخرین لحظات معاملاتی با روند رو به رشد همراه شدند.

    بر اساس این گزارش، قیمت سهام بانک ملی استرالیا با رشد 1.1 درصدی همراه شد در حالی که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را زیر 2 درصد نگاه داشت.

    در این بین، قیمت سهام شرکت ساکاتا سید در بازار توکیو با افزایش رو به رو شد در حالی که بانک آف آمریکا اعلام کرده که این شرکت یک پتانسیل بسیار قوی معاملاتی در آسیا پاسفیک به شمار می رود .

    این در حالی است که، شاخص آسیا پاسفیک با افزایش 0.7 درصدی معاملات را ادامه داد .

    متیو شروود، مدیر استراتژی سرمایه گذاری موسسه مالی پرپتوئال، در این خصوص اظهار داشت: بازارها بر این معتقدند هستند که داده های ضعیف اقتصادی تاثیر زیادی بر تصمیم گیری اروپا و ژاپن در خصوص نرخ بهره و برنامه های محرک پولی دارد و تصمیمات بانک های مرکزی این دو کشور تأثیر زیادی بر شاخص های جهانی دارد.

    بر این اساس، در بازرا ژاپن شاخص تاپیکس با رشد 0.8 درصدی مواجه شد . اس اند پی استرالیا با رشد 0.3 درصدی همراه شد در حالی که بورس هنگ کنگ شاهد افت 0.1 درصدی شاخص اصلی بود.

    در ادامه، سنگاپور رشد 1.4 درصدی شاخص اصلی را از آن خود کرد، بورس نیوزلند افزایش 0.7 درصدی شاخص NZX را تجربه کرد و کره جنوبی هم با افزایش 0.6 درصدی شاخص کاسپی بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها