عصر خودرو

افزایش ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی قیمت اوراق تسهیلات مسکن

عصر بازار- قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای پایانی فروردین و همزمان با افزایش حجم معاملات مسکن مجددا اوج گرفت و از کانال ۷۵ هزار تومان برای هر برگه عبور کرد.

افزایش ۲ هزار و ۳۰۰ تومانی قیمت اوراق تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، قیمت اوراق تسهیلات مسکن امروز در بیشتر معاملات با افزایش قیمت مواجه بود. به گونه ای که در بالاترین قیمت، 40 برگه حق تقدم تسهیلات مسکن متعلق به آبان ماه 94 (تسه 94 08) هر برگه به ارزش 75 هزار و 300 تومان فروخته شد. این در حالی است که فروشنده این برگه ها، آن را به ارزش هر برگه 68 هزار تومان خریداری کرده بود.

    با توجه به اینکه اوراق تسهیلات مسکن در دو ماه در کانال پایین تر از 70 هزار تومان در نوسان بود، بسیاری از کارشناسان گمانه هایی مبنی بر تمدید رکود بازار مسکن در سال 96 مطرح کرده بودند. چراکه با توجه به محدودیت هایی که شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار برای جلوگیری از خرید و فروش دلال مآبانه اوراق تسهیلات مسکن گذاشته اند، در نتیجه قیمت فعلی این اوراق کاملا بر مبنای عرضه و تقاضاست که افزایش قیمت این برگه ها در روزهای پایانی فروردین 96 و دور شدن از تعطیلات سنگین این بازار در روزهای گذشته، افزایش قیمت امروز برگه های تسهیلات نشان دهنده رشد تقاضا برای خرید و درنتیجه افزایش قیمت ها شده است. افزایش قیمت برگه های تسهیلات می تواند نمادی از افزایش معاملات باشد.

    با این حال افزایش امروز قیمت اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، همچنان با قیمت این برگه ها در ماه های آذر و دی سال گذشته که در مقاطعی به 87 هزار تومان رسید، فاصله زیادی دارد؛ بنابراین نمی توان با قطعیت از خروج بازار مسکن از رکود در ماه های آینده سخن گفت.

    گفتنی است حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته در گفت وگو با مهر از خروج آرام بازار مسکن در سال جاری و افزایش قیمت های این بخش با شیب کند خبر داده بود.

    برچسب ها