عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۱۹)

معاون فناوری رئیس‌جمهور در فاینکس ۲۰۱۷ عنوان کرد: ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت

لزوم فراهم کردن زیرساخت برای ایده

عصر بازار- معاون فناوری رئیس‌جمهور گفت: شرکت دانش‌بنیان در حالی مطرح می‌شود که برای تحول در این زمینه باید اقتصاد کشور به دانشگاه متصل شود، در غیر این صورت تمرکز اقتصاد نفت‌محور می‌تواند همواره به استراتژی‌های اشتباه بینجامد.

معاون فناوری رئیس‌جمهور در فاینکس ۲۰۱۷ عنوان کرد: ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان از ۳۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس،‌بانک و بیمه تهران، گفت: موضوع اقتصاد دانش‌بنیان در حالی همواره مطرح می‌شود که برای تحول در این زمینه باید اقتصاد کشور به دانشگاه متصل شود، زیرا اگر تنها به فروش نفت فکر کنیم که اقتصاد کشور به جایی خواهد رسید، استراتژی اشتباهی خواهد بود.

    وی با بیان اینکه قرار است صنعت داشته باشیم و نه کارخانه گفت: کشورهای پیشرفته در دنیا که همواره رتبه‌های برتر اقتصادی را به خود اختصاص داده‌اند، را با گریز از وابستگی به یک منبع درآمدی همواره تلاش کرده‌اند تا بر روی صنعت،‌ ارتقای دانش به جای تکیه بر چند تکنسین متمرکز شوند.

    ستاری با بیان اینکه در سال گذشته فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به 30 هزار میلیارد تومان رسید، گفت: بزودی استارت‌ آپ‌ها بزرگترین شرکت‌های اقتصاد خواهند شد؛ در حالی که از سرمایه فیزیکی بر مبنای ساختمان و دارایی ثابت برخوردار نیستند.

    معاون فناوری رئیس جمهور با اشاره به تجربه خرید 48 میلیون دلاری شرکت واتس آپ از سوی شرکت فیسبوک، گفت: هم اکنون 5 شرکت استارت آپ در کشور وجود دارد که از فروش بیش از 2 هزار میلیارد تومانی برخوردار هستند.

    ستاری افزود: برخی استارت آپ‌ها در حالی از رشد هزار دستی برخوردار هستند که باید در حوزه تامین مالی بر روی صندوق‌های جسورانه و شتاب دهنده‌ها کار بیشتری کرد.

    وی با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری با بازار سرمایه ای سه سال قبل تاکنون اشاره کرد و افزود: روزی که بازار ایده و اختراع در فرابورس گشایش یافت هیچگاه فکر نمی‌کردیم که این بازار با توسعه این چنینی روبرو باشد.

    ستاری بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌ها از سوی دولت برای شرکت‌های دانش بنیان تاکید و کرد و گفت: بازار سین تک‌ها در حالی باید توسعه یابد که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور به چیزی شبیه بازار نزدک برای آن دسته از شرکت‌هایی که از سرمایه مالی برخوردار نیستند، اما به جای آن دارای سرمایه دانش و تکنولوژی هستند در بازار سرمایه ایجاد شود. بانک‌ها نباید از چنین شرکت‌هایی درخواست سوله و یا زمین ساختمان کنند، همین شرکت‌هایی که این روزها نهادهایی همچون تاکسیرانی و غیره پایه‌هایشان را می‌لرزانند باید برای مردم به گونه‌ای جا بیفتد که تفکرات ‌آنها را در مواجهه با شرکت‌های دانش بنیان تغییر دهد.

    برچسب ها