عصر خودرو

آغاز باطله‌برداری از بزرگترین معدن سرب و روی ایران تا یک ماه آینده

عصر بازار- مدیر مجتمع بزرگترین معدن سرب و روی ایران در مهریز استان یزد اعلام کرد: باطله‌برداری و انجام تست‌های فرآوری معدن سرب و روی مهدی آباد از اولویت های اصلی سال جاری در این مجتمع است .

آغاز باطله‌برداری از بزرگترین معدن سرب و روی ایران تا یک ماه آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، «امین صفری» مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد با بیان این مطلب گفت: طبق مذاکرات انجام شده با سرمایه‌گذار برنده مزایده معدن سرب و روی مهدی‌آباد، فرصتی سه ماهه برای تجهیز کارگاه معدن تعیین شده و 180 میلیون تن باطله‌برداری معدن نیز باید در مدت چهار سال انجام شود.

    وی افزود: عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد رسماً از سوی سرمایه‌گذار طرح از امروز از 26 فروردین ماه سال جاری آغاز شده است.

    صفری خاطرنشان کرد: در بخش ساخت کارخانه با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره سرب و روی، در سال نخست مطالعات فنی و اقتصادی و انتخاب تکنولوژی، انجام تست های فرآوری و اخذ مجوزهای زیست محیطی، آب و برق و غیره صورت می‌گیرد که البته طبق گفته‌ی سرمایه‌گذار زودتر از یک‌سال بخش‌هایی از این موارد انجام خواهد شد .

    مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی‌آباد تصریح کرد: بعد از تامین زیرساخت‌های لازم، سه سال زمان جهت ایجاد کارخانه لازم خواهد بود که در این قسمت نیز سرمایه‌گذار قول داده 25 درصد ظرفیت تولید کارخانه را طی دو سال به بهره‌برداری برساند .

    برچسب ها