عصر خودرو

دهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه (۶)

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: امسال باید سال رفع محدودیت‌های بازار سرمایه باشد

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید امسال برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت‌ها باشد و در این زمینه محدودیت معاملات را برای پرسنل کارگزاری‌ها باید کم کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: امسال باید سال رفع محدودیت‌های بازار سرمایه باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، شاپور محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: امسال باید برای بازار سرمایه سال رفع محدودیت‌ها باشد. محدودیت‌های معاملات را باید برای پرسنل کارگزاری کم کنیم.

    وی با اشاره به توقف طولانی‌مدت نمادهای بورسی، اظهار کرد: باید برای توقف طولانی‌مدت نمادهای بورسی چاره‌ای برای همیشه به دست آوریم.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازی معاملات اختیار فروش و اختیار خرید، ادامه داد: امسال معاملات آبشن به بیش از 30 شرکت در بورس تسری پیدا خواهد کرد و به دامنه نوسان پویا تبدیل خواهد شد.

    محمدی با اشاره به معاملات بورس انرژی، اظهار کرد: امسال شرکت‌های فعال در بورس انرژی به 150 شرکت رسید و محصولات نفتی با همکاری وزیر نفت در بورس انرژی معامله شد.

    وی ادامه داد: یکی از کارهای خیلی مهم در بازار سرمایه فرهنگ‌سازی و گرفتن ارتباط با مخاطبان بازار سرمایه است در نتیجه یکی از اهداف نمایشگاه این موضوع می‌باشد. 17 کارگزاری، 16 بیمه، 50 صندوق سرمایه‌گذاری و 10 بانک در این نمایشگاه حضور دارند.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره‌ی اقدامات سازمان در سال گذشته، اظهار کرد: لزوم افشای صورت‌های مالی با توجه به استاندارد‌های IFRS، انتشار اوراق MBS، راه‌اندازی و پذیرش پسته و زعفران در بورس کالا از کارهایی بودند که در سال گذشته در بازار سرمایه صورت گرفته‌ است. همچنین جداسازی هسته معاملاتی بورس از فرابورس، بحث افشای تولید ماهانه شرکت‌ها از جمله موارد دیگری بودند که سال گذشته انجام پذیرفت.

    برچسب ها