عصر خودرو

بانک مرکزی پاکستان و ایران توافق‌نامه همکاری امضا کردند

عصر بازار- با برگزاری بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام‌آباد، بانک مرکزی پاکستان از امضای توافق‌نامه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های بانکی و مکانیزم پرداخت، خبر داد.

بانک مرکزی پاکستان و ایران توافق‌نامه همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازفارس ، با برگزاری بیستمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام‌آباد، بانک مرکزی پاکستان با صدور بیانیه رسمی، از امضای توافق‌نامه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری های بانکی و مکانیسم پرداخت خبر داد.

    در این بیانیه آمده است: مسئولان بانک های مرکزی پاکستان و ایران روز جمعه در تهران توافقنامه ای برای تسهیل همکاری های بانکی میان دو کشور و بهبود مکانیسم پرداخت بین بانک های دو کشور امضا کردند.

    به گزارش داون، «ریاض ریاض‌الدین» یکی از مسئولان عالی رتبه بانک مرکزی پاکستان و غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از بانک های مرکزی دو کشور توافق‌نامه یاد شده را امضا کردند.

    هدف از این توافق‌نامه، ایجاد مکانیسم پرداخت میان بانک های ایران و پاکستان برای ارتقای حجم مبادلات تجاری بین دو کشور است.

    در ادامه بیانیه آمده است:‌ مکانیزم برای پراخت پول در قبال تجارت میان دو کشور از طریق گشایش اعتبار اسنادی (ال-سی) طبق قوانین و مقررات بین المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    در پایان این بیانیه آمده است: بانک مرکزی پاکستان امیدوار است این توافق‌نامه به تقویت مراودات تجاری میان دو کشور کمک کند.

    فعال نبودن کانال های بانکی میان دو کشور یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن حجم مبادلات تجاری میان ایران و پاکستان است. در شرایط کنونی، حجم مبادلات تجاری رسمی بین ایران و پاکستان حدود یک میلیارد دلار است که با توجه به پتانسیل های فراوان دو کشور برای همکاری های اقتصادی و تجاری، رقمی ناچیز بوده و رضایتبخش نیست.

    یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت، موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان پس از امضای توافق‌نامه همکاری بانکی به زودی بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

    وی افزود ما به شدت به دنبال پیشرفت در مبادلات تجاری دوجانبه و ارتقاء حجم صادرات با ایران هستیم.

    برچسب ها