عصر خودرو

فین‌استارز ۲۰۱۷ فردا کلید می‌خورد؛

بزرگ‌ترین گردهمایی استارتاپ‌های مالی ایران و خاورمیانه به میزبانی فرابورس

عصر بازار- بزرگ‌ترین رویداد استارتاپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا هم‌زمان با نمایشگاه فاینکس ۲۰۱۷ از فردا با حضور صاحبان ایده‌های نو، استارتاپ‌های مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، نمایندگانی از تامین سرمایه‌ها و سایر نهادها به میزبانی فرابورس فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بزرگ‌ترین گردهمایی استارتاپ‌های مالی ایران و خاورمیانه به میزبانی فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، این رویداد بزرگ در حالی برای دومین سال متوالی آغاز به کارکرده که دبیرخانه دائمی آن در فرابورس تشکیل شده و تعداد شرکت‌کنندگان امسال نیز در مقایسه با سال گذشته با رشد چشم‌گیری روبه‌رو شده است.
    در رویداد فین‌استارز 2017 که ترکیبی از فضای نمایشگاهی، میزگردهای تخصصی، رقابت استارتاپی، فضای شبکه‌سازی، جلسات تخصصی مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و جلسات B2B است، 70 تیم استارتاپی نام‌نویسی کرده‌اند که پس از بررسی‌های لازم و ارزیابی کمیته داوری، 50 استارتاپ برای حضور در نمایشگاه فاینکس 2017 برگزیده شده‌اند. علاوه بر این برخی از سرمایه‌گذاران بالقوه نیز با هدف سرمایه‌گذاری و حمایت از طرح‌ها در فین‌استارز نام‌نویسی کرده‌اند.

    در این میان مسابقه استارتاپی فین‌استارز به صورت آنلاین و با حضور 58 تیم برگزار شده است که در مرحله داوری این رقابت، ارزیابی اولیه صورت گرفته و 10 تیم برای ارائه حضوری انتخاب شدند. این تیم‌ها در دهمین نمایشگاه ین‌المللی بورس، بانک و بیمه به صورت حضوری به ارائه طرح و ایده خود می‌پردازند و در انتها از بین این 10 تیم، 3 تیم برتر معرفی خواهند شد. تیم‌های برتر ضمن دریافت جوایز نقدی 30، 20 و 10 میلیون تومانی، امکان مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها را از طریق حضور در رویداد فین‌استارز خواهند داشت.

    یکی از نکات بارز رقابت فین‌استارز، حضور نمایندگانی از مجموعه‌هایی است که تمایل به سرمایه‌گذاری روی ایده‌های فین‌تکی دارند و این نمایندگان که از شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و سایر نهادها هستند این امکان را دارند که در همان فرایند مسابقه به سرمایه‌گذاری روی ایده ابراز تمایل کنند.

    برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی در حوزه استارتاپ‌ها

    در رویداد فین‌استارز 2017 هر روز شاهد برگزاری کارگاه‌هایی هستیم که برخی از آن‌ها در خصوص معرفی ابزارها و بازارهای فرابورس ایران بوده و برخی دیگر با رویکرد آشنایی با ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، روش‌های نوین تامین مالی استارتاپ‌های فین‌تک، روش‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی و حقوق مالکیت فکری استارتاپ‌ها و مواردی از این دست است.

    به این ترتیب فردا 26 فروردین ماه کارگاه‌هایی مانند معاملات قراردادهای اختیار معامله، آشنایی با سامانه فراسا، ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و ... از ساعت 11:30 تا 17 در سالن فین‌استارز برپا می‌شود. یکشنبه این سالن میزبان برگزاری کارگاه‌های تامین مالی جمعی، حقوق مالکیت فکری استارتاپ‌ها، زیرساخت کلان داده در حوزه سیستم‌های پولی و بانکی و چند کارگاه دیگر است.

    سیستم‌های هوشمند مبتنی بر کلان داده (نمونه موردی سیستم کشف تقلب)، سرمایه‌گذاری در بورس، روش‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی و ... دیگر کارگاه‌هایی هستند که روز سوم برگزاری نمایشگاه در سالن فین‌استارز برای علاقه‌مندان برگزار خواهند شد. همچنین روز سه‌شنبه 29 فرودین ماه در آخرین روز نمایشگاه فاینکس 2017 شاهد برپایی کارگاه‌های پذیرش در بازارهای فرابورس ایران، اوراق تامین مالی و چند کارگاه دیگر خواهیم بود.

    در همین حال پنل‌های تخصصی در حوزه مدل‌های نوین کسب‌وکاری و اکوسیستم فین‌تک که در ایام برگزاری فین‌استارز میزبان عموم بازدیدکنندگان و خبرنگاران است، شامل سرمایه‌گذاری جسورانه، توسعه نظام کسب و کار مبتنی بر داده، مدل‌های نوین کسب و کاری در بازارهای مالی، چالش‌های حقوقی نوآوری، فین‌تک در بازارهای بین‌المللی و ارزش گذاری استارتاپ‌هاست.

    همچنین برگزاری چند کارگاه به زبان انگلیسی، جلسات مشاوره خصوصی و ارائه‌های استارتاپی از دیگر برنامه‌های این رویداد بزرگ است.

    علاقه‌مندان به حضور در هر یک از این کارگاه‌ها و پنل‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.finstars.ir در بخش فین‌استارز 2017 در کارگاه مورد‌نظر خود ثبت‌نام کنند.

    برچسب ها