عصر خودرو

شاخص گروه لیزینگ به کدام سو می‌رود؟

عصر بازار: گروه لیزینگ با رشد خودرویی‌ها تا چند ماه گذشته روزهای خوبی را در بازار بی رمق بورس برای سهامداران خود رقم زده بودند. اکنون متوسط نسبت P/E این صنعت ۴.۸ است که از متوسط کلیت بازار پایین‌تر است.

شاخص گروه لیزینگ به کدام سو می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گروه لیزینگ که تحت عنوان سایر واسطه‌گری‌های مالی در بازار سرمایه شناخته می‌شود شامل 7 نماد است و با ارزش بازار بیش از 1240 میلیارد تومان حدود 0.4 درصد کل بازار سرمایه را تشکیل می دهد.

    این گروه با رشد خودرویی ها تا چند ماه گذشته روزهای خوبی را در بازار بی رمق بورس برای سهامداران خود رقم زده بودند. اکنون متوسط نسبت P/E این صنعت 4.8 است که از متوسط کلیت بازار پایین‌تر است.

    محمد مهدی عشریه تکنیکالیست مشاور سرمایه گذاری راهنمای سرمایه گذاران در تحلیل  از دیدگاه تکنیکالی شاخص این گروه را بررسی کرده است که در ادامه می‌خوانید. 

    لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری که شاخص کل بورس 2.1 درصد نزول داشته ایندکس این گروه حدود 3.8 درصد کاهش یافته است.

    در نمودار اول، روند بلند مدت شاخص گروه لیزینگ را بررسی نمودیم. همانطور که نشان دادیم، شاخص درون یک کانال صعودی در حال نوسان است که در حال حاضر به کف کانال مذکور رسیده است و مستعد رشد به سمت سقف کانال ارزیابی می‌شود.

    سقف کانال از دو مقاومت برخوردار است. با این تفاسیر حدودا 2400 و 2600 واحد، دو مقاومت مهم شاخص در روزهای آتی خواهند بود. در حال حاضر شاخص گروه حوالی 1800 واحد است. در نمودار دوم به بررسی روند کوتاه مدت لیزینگی‌ها پرداختیم.

    همانطور که مشاهده می‌شود، خطوط قرمز رنگ یکی از کف‌های احتمالی را برای ما ترسیم کرده بودند که مصادف با واگرایی مثبت در حرکت شاخص بوده است.

    ولی در ادامه با شکست این واگرایی، شاخص گروه لیزینگ الگوی هارمونیکAB=CD را تشکیل داده است که با واگرایی در RSI (خطوط بنفش) همگام بوده. لذا احتمال برگشت گروه و رشد تا محدوده مقاومتی مطروحه بسیار بالا ارزیابی می‌‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها