عصر خودرو

افت شاخص ارزش دلار در بازارهای آسیایی

عصر بازار- دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی، دستکاری در دلار را به نفع اقتصاد این کشور و در راستای رقابت با سایر کشورها دانست.

افت شاخص ارزش دلار در بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موجب کاهش قابل توجه ارزش شاخص دلار شده و اعلام کرده که افزایش قدرت دلار، به ضرر اقتصاد این کشور است.

    در همین حال وی گفته که به نظر او، ارزش دلار در حال بالا رفتن است و تقریبا این موضوع، تقصیر او است که در نهایت، به اقتصاد ایالات متحده لطمه وارد می‌کند.

    ترامپ تصریح کرد: نکات بسیار مثبتی می تواند برای دلار قدرتمند وجود داشته باشد؛ اما این موضوع باعث می شود زمانیکه دلار قدرتمندی در دست دارید، رقابت برای شما بسیار بسیار سخت شود؛ در حالیکه سایر کشورها در حال دست کاری ارز خود به منظور کاهش ارزش آن هستند. 

    به دنبال اظهارات ترامپ، شاخص ارزش دلار در بازار ارز کشورهای آسیایی با روند نزولی روبرو شده و این ارز، به کمترین میزان در برابر ین ژاپن از نوامبر سال گذشته میلادی رسید.

    این در حالی است که تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که به دلیل شایعات در مورد افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو آمریکا در اوایل ماه ژوئن، نرخ دلار تثبیت خواهد شد.

    همچنین گروهی از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که ترامپ دارای یک شخصیت دمدمی مزاج و غیرقابل پیش بینی است و پایین نگه داشتن ارزش دلار نمی تواند برای یک مدت طولانی، ادامه داشته باشد.

    بر همین اساس، ترامپ گفت: در گزارش آتی اداره خزانه داری آمریکا، دیگر چین را متهم به دستکاری در پول خود نخواهیم کرد؛ این درحالی است که پیش از این دونالد ترامپ بارها پکن را متهم به دستکاری یوآن به منظور بهره بیشتر اقتصادی در مقابل دلار کرده بود.

    برچسب ها