عصر خودرو

میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درمورد میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اظهار کرد: میزان تولید نفت ایران تا پایان سال ۹۶ به چهار میلیون و ۵۰ هزار بشکه و میزان تولید گاز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر درمورد میزان تولید نفت ایران در سال جاری گفت: میزان تولید نفت ایران تا آخر فروردین به چهار میلیون بشکه در روز می‌رسد و طبق پروژه هایی که تعریف شده بیش از  50 هزار بشکه نمی توان به آن اضافه کرد که این 50هزار بشکه از آزادگان جنوبی برداشت خواهد شد. تلاش می‌شود تولید از سایر میادین در همان سقفی که در حال حاضر وجود دارد حفظ شود.

    وی افزود:هر سال نزدیک به 300 هزار بشکه را از دست می دهیم، در سال 1396 افزایش تولید 350  هزار بشکه‌ای خواهیم داشت که 300 هزار بشکه آن جبران می شود و 50 هزار بشکه اضافه خواهد شد. البته  مباحث اوپک بستگی به تصمیم وزارت نفت دارد. اما تلاش ما این است ظرفیتمان را تا جایی که می توانیم بالا ببریم. زیرا قدرت چانه زنی ما را بالا خواهد برد.

    مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در مورد تولید گاز نیز توضیح داد: امیدواریم تولید گاز غنی در سال 1396 به یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب برسد. حدود 25 تا 30 میلیون مترمکعب نیز در سال 1397 و با تولید حداکثری از میدان پارس جنوبی محقق می‌شود.طبق آخرین آمار تولید گاز کنونی کشور حدود 885 میلیون مترمکعب است.

    برچسب ها