عصر خودرو

مروری بر مهم ترین رویدادهای تالار نقره ای؛

از تاکید رییس سازمان بورس برای عرضه محصولات در بورس کالا تا فاینکس ۲۰۱۷

عصر بازار- بورس کالا هفته گذشته رویدادها و اظهار نظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران اتفاق افتاد که در این گزارش نگاهی داریم به مهم ترین آن رویدادها.

از تاکید رییس سازمان بورس برای عرضه محصولات در بورس کالا تا فاینکس ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی هفته گذشته با بیان اینکه در بورس کالای ایران انجام ندادن تعهد وجود ندارد گفت: در خارج از این بورس ممکن است کسی به تعهداتش عمل نکند اما در بورس کالا به دلیل شفافیتی که وجود دارد این امر ممکن نیست بر همین اساس من تاکید دارم حتما تمام کالاها در بورس کالای ایران عرضه شود.

    شاپور محمدی در ادامه افزود: سال 96 برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت‌ها باشد، بنابراین امسال با کمک شورای عالی بورس محدودیت‌هایی که ریسکی را کنترل نمی‌کنند، برداشته می‌شود.

    ورود به بازارهای بین المللی با عرضه پسته در بورس کالا

    عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هفته اخیر در گفت و گویی با بیان این مطلب که عرضه پسته در بورس کالای ایران راهکاری برای ایجاد بازارهای بین المللی جدید است گفت: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه ای دارد، بازگشت دسترنج مردم به خودشان است.

    شهباز حسن پور بیگلری، درباره وضعیت عرضه پسته در بورس کالا، گفت: عرضه پسته در بورس کالا علاوه برایجاد بازارهای فروش جدید می تواند ارز آوری را نیز برای کشور به ارمغان بیاورد.

    فاینکس فرصت تبادل دانش وگسترش سواد مالی

    مدیرعامل بورس کالای ایران هفته گذشته درباره دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017) کالا گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی است تا فعالان بازار سرمایه به تبادل دانش و معرفی ابزارهای مالی جدید خود بپردازند و و شرایطی به وجود می آورد تا تمامی فعالان حوزه بازار سرمایه کشور با همفکری یکدیگر نقشه راه آینده ای را ترسیم کنند که به تناسب آن  نقش هر یک از آنها در پیشرفت بازار سرمایه موثر باشد و از این مسیر برنامه ریزی بهتری برای رسیدن به اهدافشان داشته باشند.

    حامد سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه برگزاری چنین گردهمایی‌هایی برای بازار سرمایه ایران ضروری است، افزود: در بازار سرمایه توسط برخی از نهادها دستاوردهایی به وجود می آید که پیش نیاز فعالیت برخی نهادهای دیگراست، بنابراین برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا دستاوردهای مالی و فنی  محصولات تازه ای که تولید شده به فعالان بازار معرفی شود تا آن ها هم بتوانند با هم افزایی با سایر فعالان بازار محصولات جدیدتری را برای استفاده همگان در بازار سرمایه ارائه دهند.

    دادوستد منصفانه قیمت مس در بورس کالا

    مدیرعامل بورس کالا همچنین هفته اخیر در رابطه با این که قیمت مس افزایش زیادی در بورس نداشته است گفت: بهای فلز سرخ از اواخر سال گذشته تا کنون افزایش قابل توجهی نداشته و رشد اندک آن نیز به دلیل بود افزایش تقاضا در  سال 1395 و  ایجاد تعهدات صادراتی شرکت ملی مس بود که موجب کاهش میزان عرضه ها نیز شد، البته تغیرات مثبت قیمت ها در بازارهای جهانی نیز در رشد تاثیر بسزایی داشته است.

    حامد سلطانی‌نژاد در ادامه افزود: برای اینکه از افزایش کاذب قیمت مس جلوگیری شود، ما راهکاری را در نظر گرفته‌ایم و آن راهکار این است که هر شرکتی بتواند معادل متوسط خریدی که در طی سال داشته، باز هم خرید داشته باشد. یعنی سیاست تثبیت قیمت و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت را در پیش گرفته‌ایم .

    راه اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه در فاینکس 2017

    مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران طی هفته اخیر در گفت و گویی از راه اندازی سامانه مجازی معاملات مشتقه در فاینکس 2017 خبر داد و گفت: با توجه به آغاز شمارش معکوس برپایی دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به عنوان بزرگترین رویداد مالی کشور، فرصتی برای تبیین و ارتقای جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد ملی فراهم شده است، در همین راستا بورس کالای ایران این فرصت را مغتنم شمرده به طوریکه در این نمایشگاه سامانه مجازی معاملات مشتقه از سوی این بورس راه اندازی کند.

    علیرضا ناصرپور در ادامه هدف از راه اندازی سامانه مجازی معاملات  مشتقه در بورس کالا را آشنایی هر چه بیشتر با نحوه انجام این معاملات و مزایای آن عنوان کرد و گفت: تمرین عملی برای سرمایه‌گذاری در بورس کالا در کنار آموزش صحیح می تواند مقدمه ای برای ورود آگاهانه فعالان مختلف بازارهای کالایی و سرمایه گذاران به بازار سرمایه باشد.

    حرفه ای بورسی شوید

    شرکت بورس کالای ایران در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه قصد دارد با نصب تابلوهای آنلاین در غرفه خود به همراه کارشناسان مجرب، علاقمندان به آشنایی با نحوه انجام معاملات در بورس کالا به ویژه بازار پررونق سکه را یاری دهند تا این افراد با دید وسیع تر و دانش بیشتری به فعالیت بپردازند.

    علاقمندان به آشنایی با نحوه انجام معاملات در بورس کالا می‌توانند از روز شنبه با حضور در غرفه بورس کالای ایران واقع در سالن 35 با  نمایش آنلاین تابلوی معاملات از آخرین رویدادهای قراردادهای آتی و اختیار معامله مطلع شوند و اطلاعات مفیدی را در این زمینه کشف کنند.

    13 کارگاه آموزشی بورس کالا در  نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

    بورس کالای ایران در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با برگزاری 13 کارگاه آموزشی حضور پررنگی خواهد داشت.

    این بورس امسال برنامه های گسترده ای را برای حضور موثرتر در نمایشگاه بین المللی بورس در نظر گرفته است که برپایی 13 کارگاه آموزشی با موضوعاتی همچون آشنایی با بورس کالای ایران، کارکردهای آن و نحوه انجام معاملات در آن، آشنایی با ابزارهای معاملاتی سکه ( آتی - گواهی سپرده - اختیار معامله)، آشنایی با معاملات گواهی سپرده کالایی ( زعفران، ذرت، پسته، میلگرد)،نحوه انتشاراوراق سلف موازی استاندارد و تاسیس صندوق های کالایی، آشنایی با استراتژی های معاملاتی قراردادهای آتی و اختیار معامله، آشنایی با قراردادهای سلف موازی استاندارد و صندوق های کالایی،آشنایی با معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا در این بورس اشاره کرد.

     

    برچسب ها