عصر خودرو

عبده تبریزی در آستانه فاینکس ۲۰۱۷؛

شرکت‌های خارجی آرام آرام به بازار سرمایه ایران می‌آیند

عصر بازار- عضو شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار از حضور تدریجی شرکت‌های خارجی در بازار سرمایه ایران با به کارگیری ظرفیت نمایشگاه‌های بورس، بانک و بیمه در معرفی صنایع مختلف خبر داد.

شرکت‌های خارجی آرام آرام به بازار سرمایه ایران می‌آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین عبده تبریزی گفت: شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی تا حدی در کشور فراهم شده است، اما تداوم این روند بستگی به کنترل تورم و نرخ ارز و ادامه‌ سیاست‌های جاری دارد.

    این اقتصاددان و صاحب‌نظر برجسته با اشاره به ابعاد بین‌المللی فاینکس 2017 اظهار داشت: طبعاً اگر شرایط سیاسی به گونه‌ای پیش برود که نرخ ارز پرش کند، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بورس کشور هم به مثابه‌ زیرمجموعه‌ کل سرمایه‌گذاران خارجی دچار تأخیر و آسیب جدی خواهد شد. بنابراین، نرخ ارز نباید دچار نوسانات و تلاطم‌های شدید شود، هر چند که متناسب با نیاز اقتصاد و در شرایط بازار باید قیمت آن اصلاح شود.

    عبده تبریزی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر شرایط بسیار تسهیل‌شده، اما فکر می‌کنم هنوز هم سرمایه‌گذاران خارجی محافظه‌کارانه وارد بازار سرمایه ما خواهند شد.

    وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اینکه خارجی‌ها بیایند و یک شرکت خاصی را بخرند و روی آن کار کنند یا در صندوق‌های اختصاصی فعالیت کنند، بیشتر احتمال وقوع دارد تا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سبد سهام در بورس.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: طبعاً وضعیت بازارها در سال 96 ارتباط مستقیم با وضعیت سیاسی و از جمله انتخابات پیش‌رو خواهد داشت.

    دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در روزهای شنبه تا سه شنبه 26 تا 29 فروردین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 9 تا 17 برگزار می شود.

    برچسب ها