عصر خودرو

سمات اعلام کرد:

انعقاد تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک رفاه کارگران

عصر بازار: تفاهم نامه همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و بانک رفاه کارگران به امضای مدیران عامل رسید.

انعقاد تفاهم نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک رفاه کارگران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، حامد سلطانی نژاد در مراسم انعقاد این تفاهم نامه همکاری گفت : بانک ها در برخی کشورهای پیشرفته نقش Custodian (خزانه دار، متولی و نگهدارنده دارایی های مالی مردم ) را ایفا می کنند.

    وی ادامه داد : بانک ها می توانند با همکاری اتاق پایاپای شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، گام های اولیه ای برای ارائه خدمات بازار سرمایه به مشتریان خود بردارند. هدف غائی و نهایی ارائه کلیه خدمات مالی و سرمایه گذاری به مردم با سهل ترین و کارآترین روش است که در این راستا بانک ها می توانند نقش ویژه ای داشته باشند.

    مدیر عامل سمات اظهار داشت : درحال حاضر سرمایه گذاران خارجی منابع مالی خود را در اختیارCustodian   که همان بانک است، قرار می دهند تا با اطمینان کافی سرمایه گذاری های خود را در بازارهای مالی انجام دهند.

    سلطانی نژاد سهولت در تسویه معاملات و امکان مدیریت ریسک از یک سود تجمیع منابع مشتریان در بانک ارائه دهنده خدمات تسویه از سوی دیگر را از دیگر ویژگی های مهم ارتباط بانک ها با اتاق پایاپای شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 20 هزار شعبه بانکی درکشور فعال است، گفت: بدون شک سیستم بانکی با توجه به دسترسی خوبی که در سراسر کشور دارد، می تواند نقش مهمی در اجرای پروژه قابلیت معامله ثانویه ایفا کند.

    مدیرعامل سمات اظهار داشت : پیشنهاد احراز هویت یکسان در سیستم مالی کشور در تدوین قانون برنامه ششم به مسئولان ذیصلاح ارائه شده است تا افراد تنها یک بار از سوی بازار پول یا سرمایه احراز هویت شوند. در این صورت از تصدیع در احراز هویت افراد در بازارهای مختلف جلوگیری خواهد شد.

    وی به امکان صدور کد سهامداری از طریق شعب بانک ها اشاره کرد و گفت: با افزایش تعامل بازار پول و سرمایه، مشتریان بانک ها می توانند سرویس های مختلف بازار پول، سرمایه، لیزینگ و ... دریافت کنند.

    مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در این مراسم افزایش تعاملات سازمان ها را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت : هم اکنون بانک ها با کمبود نقدینگی روبرو هستند اما می توان از گردش عملیات کارگزاران، خلاء های مالی موجود را جبران کرد.

    صدقی اظهار داشت : بانک رفاه کارگران آمادگی کامل دارد تا در زمینه های مختلف به ویژه سهام عدالت با بازار سرمایه همکاری نزدیکی داشته باشد.

    تسهیل مکانیزم های دریافت و پرداخت برای نهادهای بازار سرمایه در چارچوب ضوابط و مقررات، ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری در بازار سرمایه برای سپرده گذاران، ارتباط بین سیستم های نرم افزاری، عضویت در اتاق پایاپای سمات، کمک به ایجاد سوپر مارکت مالی، ارائه سرویس های پرداخت های اقدامات شرکتی، امکان بهره گیری از فاند برای ارائه خدمات به مشتریان، مهم ترین مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو