عصر خودرو

روسیه:

فروش ۳۰ هواپیما به ایران و امضای قراردادها نفتی پیگیری می شود

عصر بازار- الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه از پیش بینی امضای قراردادهای نفتی با ایران و همچنین ادامه مذاکرات در حال انجام برای فروش ۳۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ خبر داد.

فروش ۳۰ هواپیما به ایران و امضای قراردادها نفتی پیگیری می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نوواک در این باره گفت که امیدواریم در آینده نزدیک شرکت های نفت و گاز روسیه با ایران قراردادهای همکاری امضا کنند.
    روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا امروز (پنجشنبه) به نقل از سخنان نوواک در مجلس دوما نوشت: هنوز مجلس شورای اسلامی فهرست قراردادهای نفتی ایران را تائید نکرده است و هم اکنون شرکت ها جداگانه برای همکاری با طرف های ایرانی تلاش می کنند.
    وی افزود: بر این باورم که در آینده ای نزدیک، شرکت های روسی با همکاران ایرانی خود قراردادهای مرتبط را امضا می کنند.
    نوواک همچنین گفت: ایران به خرید هواپیماهای روسی علاقه دارد و این تمایل برای هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت 100 اعلام شده که یک شرکت ایرانی هم برای خرید 12 فروند اعلام آمادگی کرده است.
    وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: هم اکنون مذاکره برای فروش 30 فروند سوپرجت 100 جریان دارد و ممکن است در آینده 100 هواپیما از این نوع به ایران فروخته شود.
    همچنین پایگاه خبری روسی رامبلر نوشت: گریل مولودتسف معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرده که برنامه ریزی شده تا در تابستان پیش رو برنامه رونمایی از فناوری های انرژی این کشور از جمله در ارتباط با صنعت نفت و گاز برای ایران برگزار شود.
    برپایه اطلاعات انتشار یافته، سوخوی سوپر جت نخستین هواپیمای 100 نفره دنیاست که «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود و هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایرباس» ندارد. سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.
    این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و سازندگان قطعات اصلی مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.
    براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاههای ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف روزانه شش پرواز فعالیت کند.
    روسیه از هفت سال پیش از سوخو سوپرجت 100 استفاده می کند و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند داده شده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

    برچسب ها