عصر خودرو

مدیرعامل ایران‌ایر اعلام کرد:

مذاکره برای خرید بوئینگ جدید ادامه دارد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما اعلام کرد با وجود تمام مقدمات فنی پیچیده‌ای که استفاده از هواپیماهای جدید در ناوگان هما داشته‌اند خوشبختانه استفاده مناسبی از هواپیماهای وارد شده به کشور صورت گرفته و امیدواریم این فرایند در رابطه با هواپیماهایی که در آینده نزدیک به ایران می‌رسند نیز طی شود.

مذاکره برای خرید بوئینگ جدید ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فرهاد پرورش در مراسم امضای قرارداد نهایی با شرکت هواپیماساز ATR با بیان این مطلب تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده هواپیمای ایرباس 321 وارد شده به ناوگان ایران در طول هفته‌های گذشته 817 پرواز داشته که در جریان آن بیش از 68 هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند. البته این هنوز فاصله‌ای جدی با ایده‌آل‌های ما دارد زیرا این هواپیمای مدرن امکان این را خواهد داشت که در طول شبانه‌روز 14 ساعت فعالیت کند.

    وی با اشاره به وضعیت ایرباس 330 خریداری شده از سوی ایران‌ایر توضیح داد: هواپیمای دوم وارد شده به ایران تاکنون حدود 151 ساعت پرواز داشته و هواپیمای دوم نیز 55 ساعت پرواز را به ثبت رسانده است. البته باید این را در نظر داشت که ما هنوز بسیاری از این پروازها را با وجود معلمان خلبان فرانسوی انجام می‌دهیم که طبق توافق‌های بین‌المللی باید در پروازهای نخست حضور داشته باشند. ایران‌ایر به طور همزمان آموزش 29 خلبان و کمک خلبان را برای استفاده از این هواپیماها آغاز کرده است.

    مدیرعامل ایران‌ایر درباره علت به طول انجامیدن قرارداد نهایی با شرکت ATR نیز توضیح داد: علت این موضوع نگرانی‌هایی بود که ما در جریان مذاکره برای خدمات پس از فروش داشتیم. موتورهای این هواپیماها را یک شرکت کانادایی تولید می‌کند که اعلام کرده بود برای ارائه خدمات به ایران نیاز به دریافت مجوز دوباره اوفک دارد که خوشبختانه در جریان مذاکرات نهایی، ATR اعلام آمادگی کرد تا زمانی که این شرکت مجوزهای لازم را اخذ کند به طور مستقیم در قرارداد با ایران، خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.

    به گفته پرورش، حتی مذاکراتی نیز در زمینه ورود ایران به خط تولید قطعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای شرکت ATR صورت گرفته که می‌تواند در آینده به شکل رسمی دنبال شود.

    وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود نخستین بویینگ خریداری شده به ایران در یک ماه آینده نیز تصریح کرد: طبق اصولی که در تمام قراردادها وجود دارد وقتی یک ایرلاین بنا به هر دلیلی توانایی دریافت هواپیمای خود را نداشته باشد شرکت هواپیماساز این فروند ساخته شده را به دیگر ایرلاین‌ها پیشنهاد می‌کند. اخیرا شرکت ترکیش ایرلاینز بنا به دلایلی از دریافت بویینگ 777 خود امتناع کرده و از این رو بویینگ پیشنهاد دریافت این هواپیما را به ایران‌ایر ارائه کرده است.

    پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئولان بویینگ در ایران هستند و مذاکرات ما با آن‌ها درباره تحویل این هواپیما ادامه دارد. در صورتی که مذاکرات با موفقیت انجام شده و دو طرف درباره جزئیات به توافق نهایی دست یابند می‌توان انتظار داشت که این هواپیما ظرف یک تا یک ماه و نیم آینده به ایران تحویل شود.

    برچسب ها