عصر خودرو

استخراج طلا از معادن خلخال

عصر بازار- فرماندار خلخال گفت: با پایان فاز اول عملیات مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن بزودی کار استخراج فلزاتی همچون طلا ، روی ، مس و سرب از این معادن آغاز خواهد شد.

استخراج طلا از معادن خلخال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه سرمایه گذاری در بخش معادن خلخال افزود: مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن این شهرستان توسط شرکت امید رو از شرکت های زیرمجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت به پایان رسیده و نتایج آزمایشگاهی حاصله از آن حاکی از وجود معادن فلزات مختلف از جمله طلا ، روی ، مس و سرب در بخش های مختلف این پهنه معدنی است.
    وی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل اوزن در بخش خورش رستم خلخال بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده گفت: فاز دوم مطالعه و اکتشاف معادن موجود در این منطقه از سوی شرکت امید رو به زودی آغاز می شود.
    وی تشریح کرد: با پایان کار فاز اول اکتشاف معادن منطقه قزل اوزن هم اکنون زمینه برای واگذاری بخشی از معادن موجود در پهنه معدنی قزل اوزن به سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شده و با سرمایه گذاری شرکت های مختلف در این پهنه زمینه برای اشتغال تعدادی از بیکاران شهرستان و نیز توسعه و رونق اقتصادی فراهم خواهد شد.
    فرماندار خلخال با تاکید بر لزوم رعایت موازین قانونی از سوی پیمانکاران متقاضی استخراج معادن شن و ماسه افزود: در صورت رعایت مسائل زیست محیطی از سوی پیمانکاران مجری کارگاه های تولید شن و ماسه فعالیت این گروه از واحدهای صنعتی در سطح معادن شن و ماسه شهرستان ایرادی ندارد.
    فاطمه جوادی ، مشاور بخش معادن استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: مطالعات و اکتشاف معادن فلزات پهنه معدنی قزل اوزن خلخال از سال 93 آغاز شده است.
    او افزود: با پایان فاز اول مطالعه و اکتشاف نتایج حاصله حاکی از وجود معادن و فلزاتی همچون طلا ، مس ، روی و سرب در این پهنه است.
    وی گفت: پهنه معدنی قزل اوزن خلخال به مساحت یک هزار و 460 کیلومتر مربع است که در اولویت دو پهنه دیگر معدنی استان اردبیل قرار داشته و فاز دوم مطالعه و اکتشاف معادن این پهنه ا زسوی شرکت امیدرو آغاز خواهد شد.
    وی سرمایه گذاری در بخش معادن خلخال را با توجه به ضعف بخش های کشاورزی و دامداری در خلخال از جمله راهکارهای خروج این شهرستان از رکود اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه ذکر کرد و افزود: خلخال مهاجر فرست ترین شهرستان استان اردبیل است و به علت بیکاری و رکود اقتصادی منطقه در فاصله زمانی سرشماری 85 تا 95 بیش از 20 هزار نفر از این شهرستان به مناطق دیگر کشور مهاجرت کرده اند.
    خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
    استان اردبیل بر سه پهنه معدنی مشکول شهرستان کوثر ، سبلان مشگین شهر و پهنه قزل اوزن خلخال تقسیم بندی شده است.

    برچسب ها