عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید اعلام کرد:

ضرورت برگزاری نمایشگاه در جذب سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار- حبیب رضا حدادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید در خصوص لزوم برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به شرایط پسابرجام و نیاز بازار سرمایه به ورود نقدینگی از طریق سرمایه گذاران خارجی، برگزاری چنین نمایشگاه های بین المللی ضروری است.

ضرورت برگزاری نمایشگاه در جذب سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حدادی در ابتدا در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه بیان کرد: به نظر می‌رسد فروردین بهترین ماه برای برگزاری نمایشگاه است.

    وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در فروردین ماه کمک می‌کند بازار هرچه زودتر از خواب زمستانی بیدار شود این مهم نوید سالی پویاتر را به فعالان می‌دهد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید در خصوص لزوم برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه جایگاهی است که  شرکت‌های بانک، بیمه و بورس با به نمایش درآوردن دستاوردهایشان در یک سال گذشته، تجربی‌‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. به طور مسلم جایگاهی بهتر از نمایشگاه برای عرضه محصولات جدید مالی وجود ندارد.

    حدادی افزود: با توجه به شرایط موجود، یکی از وظایف مهم نمایشگاه فرهنگ‌سازی و آشنایی عامه مردم با بازارهای مالی است. بنابراین از فرهنگ‌سازی نمایشگاه در زمینه آشنایی بیشتر مردم با بورس، ابزارها و پژوهش‌های نوین مالی و... نباید غافل بود.

    مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امید به بررسی وجهه بین المللی نمایشگاه و حضور سرمایه گذاران خارجی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شرایط پسابرجام و نیاز بازار سرمایه به ورود نقدینگی از طریق سرمایه گذاران خارجی،  برگزاری چنین نمایشگاه های بین المللی ضروری است.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران نیاز به شناخت بهتر از شرکت‌های داخلی دارند این در حالی است که هنوز گزارشات مالی شرکت‌های ایرانی به صورت بین المللی تنظیم نمی‌شود در واقع سرمایه گذاران خارجی به شناخت کافی از شرکت‌های ایرانی دست پیدا نمی‌کنند با این حال برگزاری نمایشگاه و حضور فیزیکی   شرکت‌های خارجی می‌تواند منجر به آشنایی بازار سرمایه ایران با بازارهای بین‌المللی و در نهایت بسترسازی بهتر بازار از طریق بین المللی شدن گزارشات مالی شود که این مهم زمینه‌ساز عقد قرارداد و ورود نقدینگی از طریق سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد ایران است.

    حدادی در انتها به شرح برنامه‌های این شرکت در نمایشگاه پرداخت و بیان کرد:  ارائه ابزارهای جدید مالی فرآیند پیچیده‌ای دارد. درواقع ابزارهایی که خارج از ایران عملیاتی شدند و حساب خود را پس داده‌اند به دلیل مشکلات فقعی و شرعی در ایران قابلیت عملیاتی شدن را ندارند. از این‌رو تامین سرمویه امید در نظر دارد با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار با حل مشکلات فقهی، تعدادی از این ابزارهای مالی را در بازار ایران عملیاتی کند.

    حدادی همچنین خبر از رونمایی 4 کتاب مرجع در نمایشگاه داد و اظهار کرد: در نمایشگاه از چهار کتاب مرجع بازار سرمایه که طی سال گذشته توسط پژوهشگران شرکت تامین سرمایه امید تالیف یا ترجمه شده است، رونمایی می‌کنیم.

    برچسب ها